Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Pociąg z Chin dotarł do Polski. To pierwsze takie połączenie

89
Podziel się:

Pociąg szerokotorowy wyjechał z chińskiego miasta Xi’an. Jechał 12 dni i pokonał aż 9,5 tysiąca kilometrów.

Terminal przeładunkowy w Sławkowie. Tutaj dotarł pociąg z Chin.
Terminal przeładunkowy w Sławkowie. Tutaj dotarł pociąg z Chin. (PAP, Andrzej Grygiel)

Otwarcie szerokotorowej linii kolejowej pozwala znacznie skrócić czas transportu, który do tej pory odbywał się głównie drogą morską.

Kontenerowiec wypływający z Szanghaju potrzebuje ponad miesiąca na dotarcie do Gdańska. Taki sam ładunek załadowany do pociągu pokonał tę trasę dwa razy szybciej.

Pociąg zatrzymał się w Sławkowie, koło Dąbrowy Górniczej. To najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy.

Zobacz także: Oglądaj też: Opóźnienia inwestycji kolejowych. Bittel: Do pełnego szczęścia brakuje, ale 60 proc. realizujemy zgodnie z harmonogramem

Znajdujący się tu Euroterminal Sławków, po modernizacji infrastruktury, jest gotowy do przyjmowania i przeładunku towarów, które do naszej części Europy mogą docierać koleją z Chin.

Pociąg wjechał do Polski w niedzielę rano. Oficjalne przyjęcie transportu i rozładunek pociągu rozpocznie się we wtorek. Towary zostaną przepakowane do samochodów ciężarowych i konwencjonalnych pociągów, po czym ruszą w trasę do odbiorców docelowych.

Jak informują przedstawiciele PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa o wyborze szerokotorowej linii zdecydowały m.in. brak konieczności przeładunku towarów na granicy Unii Europejskiej, możliwość prowadzenia najdłuższych pociągów kontenerowych w Europie o długości do 950 m oraz potencjał przeładunkowy Euroterminalu Sławków.

- To hub logistyczny, posiadający duże możliwości dalszej dystrybucji ładunków z Chin oraz ich koncentracji i wysyłki w drogę powrotną. Sławków to również początek transkaspijskiej trasy TMTM, co stwarza dogodną możliwość eksportu żywności, a tym samym zbalansowania ładunków w kierunku do Chin. Jestem przekonany, że obie trasy odegrają ważną rolę w rozwoju przewozów kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku – wyjaśnił członek zarządu ds. handlu i eksploatacji PKP LHS Dariusz Sikora.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(89)
WYRÓŻNIONE
Polak
5 lata temu
To dla Polski WIELKI BIZNES PRZYSZŁOŚCI. Towar z Chin dociera do środkowej Europy w ciągu 12 dni i w ciągu 12 dni może dotrzeć towar z całej Europy do Chin. Drogą morską dociera do portów w ciągu 35 dni plus 5 dni tirem. NIEMCY NIE BĘDĄ zadowoleni.
Polak
5 lata temu
Najważniejsze, NIE DOPUŚCIĆ DO ZARZĄDZANIA TERMINALEM ZACHODNICH KRAJÓW, to ma wzbogacić polski budżet.
sdfghj
5 lata temu
w zamian do Chin wysłał bym polskich polityków może by zobaczyli jak się rządzi i produkuje i nie oczekiwał bym ich powrotu
NAJNOWSZE KOMENTARZE (89)
SANG JONG ...
5 lata temu
Towary z aliexpress i koronawirusy
STALI
5 lata temu
Ciekaw jestem ile syfu i wirusów przyjechało tym pociągiem...
mn
5 lata temu
Gratuluje glupoty
sdd
5 lata temu
Z korona przyjechał. Gratuluje głupoty. To jawna zbrodnia na narodzie. gospodarcza i biologiczna
Zhen xen
5 lata temu
Towary z aliexpress i koronawirusy
...
Następna strona