Otwarcie szerokotorowej linii kolejowej pozwala znacznie skrócić czas transportu, który do tej pory odbywał się głównie drogą morską.
Kontenerowiec wypływający z Szanghaju potrzebuje ponad miesiąca na dotarcie do Gdańska. Taki sam ładunek załadowany do pociągu pokonał tę trasę dwa razy szybciej.
Pociąg zatrzymał się w Sławkowie, koło Dąbrowy Górniczej. To najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy.
Znajdujący się tu Euroterminal Sławków, po modernizacji infrastruktury, jest gotowy do przyjmowania i przeładunku towarów, które do naszej części Europy mogą docierać koleją z Chin.
Pociąg wjechał do Polski w niedzielę rano. Oficjalne przyjęcie transportu i rozładunek pociągu rozpocznie się we wtorek. Towary zostaną przepakowane do samochodów ciężarowych i konwencjonalnych pociągów, po czym ruszą w trasę do odbiorców docelowych.
Jak informują przedstawiciele PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa o wyborze szerokotorowej linii zdecydowały m.in. brak konieczności przeładunku towarów na granicy Unii Europejskiej, możliwość prowadzenia najdłuższych pociągów kontenerowych w Europie o długości do 950 m oraz potencjał przeładunkowy Euroterminalu Sławków.
- To hub logistyczny, posiadający duże możliwości dalszej dystrybucji ładunków z Chin oraz ich koncentracji i wysyłki w drogę powrotną. Sławków to również początek transkaspijskiej trasy TMTM, co stwarza dogodną możliwość eksportu żywności, a tym samym zbalansowania ładunków w kierunku do Chin. Jestem przekonany, że obie trasy odegrają ważną rolę w rozwoju przewozów kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku – wyjaśnił członek zarządu ds. handlu i eksploatacji PKP LHS Dariusz Sikora.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl