Czas przejazdu pociągów PKP na linii Warszawa-Poznań wydłuży się jednak prawie o godzinę. Jak informuje przewoźnik, jest to zakończenie kolejnego etapu prac, a nie całej modernizacji linii - podaje PAP.
Pierwszy etap prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, który wymagał wyłączenia ruchu kolejowego na odcinku linii, rozpoczął się w połowie czerwca 2017 roku. Spółka podała, że od 9 czerwca pociągi pojadą trasą Poznań – Konin – Warszawa bez komunikacji zastępczej i objazdu przez Gniezno oraz Inowrocław Rąbinek.
- Po zakończeniu wszystkich prac, podróże najszybszymi pociągami z Wielkopolski na Mazowsze odbywać się będą w ok. 2:20 h z prędkością do 160 km/h. W czerwcu, przy kolejnym etapie robót, czas przejazdu najszybszych składów wyniesie jeszcze ok. 3:10 h i stopniowo będzie się skracał – informuje PKP
- Przy rosnącej liczbie pasażerów pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych oraz ukierunkowaniu transportu na przewozy ładunków koleją, modernizowana linia zapewni oczekiwany efekt - większej przepustowości i dogodnego łączenia przewozów pasażerskich i towarowych. Pociągi pojadą nowymi torami na odcinku ok. 180 km. Wykorzystana będzie nowa sieć trakcyjna. Sprawne i bezpieczne podróże zapewnią nowoczesne urządzenia sterowania - podkreśla spółka.
Obecnie wymieniane są tory między Krzewiem a Żychlinem (woj. łódzkie). Jesienią zaczną się prace na odcinkach Łowicz – Jackowice i Sochaczew – Bednary. Trwa też budowa Lokalnych Centrów Sterowania w Kutnie, Łowiczu i Koninie
Projekt "Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz", realizowany jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego, warty jest ponad 2 mld zł. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z instrumentu "Łącząc Europę" - podaje PAP.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl