Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Daniel Bochen
|
aktualizacja

Pociągi PKP wracają na starą trasę linii Warszawa-Poznań

14
Podziel się:

Od niedzieli 9 czerwca pociągi PKP łączące Warszawę z Poznaniem znów pojadą przez Konin i Koło. Przez ostatnie dwa lata składy na tej trasie jeździły objazdami w związku z modernizacją linii łączącej Mazowsze z Wielkopolską.

Pociągi PKP wracają na starą trasę linii Warszawa-Poznań
Pociągi PKP wracają na starą trasę linii Warszawa-Poznań (Wikimedia Commons CC BY, kaffeeeinstein)

Czas przejazdu pociągów PKP na linii Warszawa-Poznań wydłuży się jednak prawie o godzinę. Jak informuje przewoźnik, jest to zakończenie kolejnego etapu prac, a nie całej modernizacji linii - podaje PAP.

Pierwszy etap prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, który wymagał wyłączenia ruchu kolejowego na odcinku linii, rozpoczął się w połowie czerwca 2017 roku. Spółka podała, że od 9 czerwca pociągi pojadą trasą Poznań – Konin – Warszawa bez komunikacji zastępczej i objazdu przez Gniezno oraz Inowrocław Rąbinek.

- Po zakończeniu wszystkich prac, podróże najszybszymi pociągami z Wielkopolski na Mazowsze odbywać się będą w ok. 2:20 h z prędkością do 160 km/h. W czerwcu, przy kolejnym etapie robót, czas przejazdu najszybszych składów wyniesie jeszcze ok. 3:10 h i stopniowo będzie się skracał – informuje PKP

Zobacz także: Zobacz: PKP zmienia się w holding. Firma szykuje się do międzynarodowej konkurencji

- Przy rosnącej liczbie pasażerów pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych oraz ukierunkowaniu transportu na przewozy ładunków koleją, modernizowana linia zapewni oczekiwany efekt - większej przepustowości i dogodnego łączenia przewozów pasażerskich i towarowych. Pociągi pojadą nowymi torami na odcinku ok. 180 km. Wykorzystana będzie nowa sieć trakcyjna. Sprawne i bezpieczne podróże zapewnią nowoczesne urządzenia sterowania - podkreśla spółka.

Obecnie wymieniane są tory między Krzewiem a Żychlinem (woj. łódzkie). Jesienią zaczną się prace na odcinkach Łowicz – Jackowice i Sochaczew – Bednary. Trwa też budowa Lokalnych Centrów Sterowania w Kutnie, Łowiczu i Koninie

Projekt "Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz", realizowany jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego, warty jest ponad 2 mld zł. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z instrumentu "Łącząc Europę" - podaje PAP.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
bac
5 lata temu
Może ktoś by to napisał jeszcze raz, tak żebym zrozumiał, dlaczego po modernizacji odcinka i powrocie do normalnej trasy czas podróży zwiększy się o godzinę.
Lu
5 lata temu
"Najlepszy" jest pociąg Pobrzeże - potrafi trasę z Kołobrzegu do Kalisza - normalnie, w tym dla innych pociągów 418 km wydłużyć do 818 km, i pokonać już w 11 godzin. Myślę, że nie jeden, a dwa rekordy Guinnessa się należą!!! Pociąg z Kołobrzegu do Kalisza jedzie przez (uwaga, uwaga!!!): Gdynię i Warszawę.
Polak
5 lata temu
Nowy rozklad śmiech na sali z A do B z2h 30min do 4,06 kpina
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
edek
5 lata temu
Bzdury. Nową trasą będą się wlokły EIC, a IC i TLK dalej jeżdżą przez Gniezno i to dłużej niż poprzednio. IC z Warszawy do Szczecina ponad 8 godzin. Zbliżamy się do PRL-u.
moj nick
5 lata temu
No to teraz tylko czekać na połączenie z Gdyni do Gdańska przez Zakopane.
zamiast 4 god...
5 lata temu
beda mykac 240 minut
nik-czemnik
5 lata temu
Pojedziemy duda PO szynach a w nowych przePISach pojedziemy na wegiel ciuchciami .Bo wegiel to zloto sekty pis.
bac
5 lata temu
Może ktoś by to napisał jeszcze raz, tak żebym zrozumiał, dlaczego po modernizacji odcinka i powrocie do normalnej trasy czas podróży zwiększy się o godzinę.