Poczta Polska odnotowała 16 proc. wzrostu sprzedaży asortymentu dostępnego w swoich placówkach - informuje spółka. Klienci coraz częściej sięgają po gry i zabawki dla dzieci (55 proc. wzrostu w stosunku do 2020 r.) oraz książki i kolorowanki dla dzieci (38,5 proc. wzrostu). Na tym jednak nie koniec. W placówkach pocztowych lepiej sprzedają się również łakocie.
Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty, podkreśla, że firma zamierza iść za ciosem i dalej rozwijać usługi handlowe. Dotyczy to również samoobsługowej strefy handlu w nowej placówce w Rudzie Śląskiej, gdzie przy okazji oddania punktu do użytku podsumowano wyniki finansowe spółki w pierwszym półroczu 2020 r.
Jak wyjaśnił wiceszef spółki, poczta lokuje swoje placówki tam, gdzie jest zapotrzebowanie na jej usługi. W ten sposób tłumaczy przenoszenie części punktów pod inne adresy.
Czytaj także: Zwolnienia w Poczcie Polskiej mniejsze o połowę
Co ciekawe, w ubiegłym roku w całej Polsce uruchomiono ponad 70 nowych placówek Poczty Polskiej - zarówno własnych, jak i agencyjnych. Łącznie Poczta ma ich obecnie w kraju ponad 7,6 tys.
Przypomnijmy, że ekspansja Poczty Polskiej nie ogranicza się jedynie do sprzedaży drobnych artykułów. Spółka wdrożyła w ostatnich tygodniach usługę nadawania paczek w ponad 50 sklepach Biedronka. Tym samym te sklepy będą działały w niedziele, także niehandlowe.
Na liście Poczty Polskiej znajduje się ponad 50 sklepów sieci. Wśród warszawskich placówek są to sklepy w następującym lokalizacjach: ul. Syta, ul. Barkocińska, ul. Wrocławska, ul. Belgradzka, ul. Podskarbińska, ul. Skoroszewska oraz ulica Dolna.