Internetowi oszuści rozsyłają fałszywe e-maile do klientów, w których zachęcają do otwarcia zawirusowanego załącznika lub linku. To skutkować może kradzieżą danych, a w dalszej kolejności środków z naszego konta.
Oszuści mają "nabierać" internautów pod pretekstem usługi celnej przesyłek ze sklepów spoza Unii Europejskiej. Rzeczniczka Poczty Justyna Siwek tłumaczy, że w przypadku najnowszego ataku cyberprzestępców, użytkownik może też zostać poproszony o dane logowania do banku albo innych serwisów.
- Grozi to przekazaniem wrażliwych danych osobowych, a nawet utratą pieniędzy z kont bankowych - dodaje. Rzeczniczka wyjaśniła przy okazji, że Poczta Polska nigdy nie wysyła do klientów maili dotyczących cła i nie prosi ich o dane bankowe.
Przypomnijmy, że na mocy nowych, unijnych przepisów obowiązujących od 1 lipca br., Poczta Polska przejęła obsługę celną przesyłek spoza Unii Europejskiej. Spółka stała się tym samym tzw. przedstawicielem pośrednim.
Od teraz pocztowcy mogą dokonać zgłoszenia celnego za klienta sprowadzającego towary ze sklepów internetowych w Azji. Nowe regulacje pozwalają ograniczyć skalę nierównej konkurencji, jaką dla europejskich producentów stanowią obecnie operatorzy handlu elektronicznego spoza krajów UE.