Jak podaje Poczta Polska, wraz z nawiązaniem partnerstwa z właścicielem Biedronki i rozwijaniem segmentu automatów paczkowych zmieni się też oferta. Docelowo składać się będzie wyłącznie z dwóch produktów: paczki powszechnej i przesyłki kurierskiej Pocztex.
- Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności. Właśnie podpisaliśmy umowę na dostawę automatów paczkowych, aby w 2022 roku udostępnić klientom sieć obejmującą 2 tys. szt. takich urządzeń – powiedział prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.
W ramach nowej usługi klient będzie mógł wybrać jeden z trzech wariantów odbioru przesyłki: Pocztex Kurier (doręczenia przez kuriera pod wskazany adres); Pocztex Punkt (dostawa do największej sieci punktów odbioru); Pocztex Automat (dostawa do automatów paczkowych).
Pocztowe automaty w Biedronce
W pierwszym półroczu 2022 roku Poczta Polska rozpocznie montaż automatów pocztowych w sklepach Biedronka. Na początku będzie ich 750. Docelowo do końca przyszłego roku w Biedronkach ma stanąć 2 tys. automatów Pocztex.
- W perspektywie kolejnych kilku lat spółka chce przeznaczyć ok. 300 mln w rozwój własnej sieci automatów - powiedział prezes Poczty Polskiej.
Montowane w Biedronkach urządzenia Pocztex Automat będą wyposażone w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy umożliwiający płatność kartą płatniczą lub BLIK-iem przy nadawaniu przesyłek, lub odbiorze przesyłek pobraniowych. Przewidziano również udogodnienia dedykowane klientom o szczególnych potrzebach, takie jak specjalna klawiatura dla osób niewidomych i niedowidzących, a także obsługa głosowa.
Cena zależna od wielkości
W ramach oferty Pocztex, wprowadzonych zostaje pięć formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL), od których uzależniona ma być opłata pocztowa.
Poczta Polska planuje także uruchomienie aplikacji mobilnej, przy pomocy której będzie można dadać, odebrać, oraz śledzić przesyłki. Za stworzenie oprogramowania odpowiada spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe.
"Poczta zawarła już umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego oprócz aplikacji mobilnej na smartfony dostęp do dedykowanego Panelu Klienta dla osób korzystających z komputerów" - czytamy.