Czytają etykiety, sprawdzają zawartość, przyglądają się opakowaniom. Nowy trend zauważają zarówno przedsiębiorcy, którzy wprowadzają produkty na rynek, jak również sieci handlowe, które pełnią rolę pośredników między konsumentami, a producentami.
- Wsłuchujemy się bardzo mocno w głos klientów. Zauważyliśmy, że od czasu pandemii konsumenci coraz mocniej akcentują kwestie swojego zdrowia, dobrostanu emocjonalnego i odporności. Kolejną kwestią, która pojawia się w dyskusji, jest zmniejszenie ilości opakowań trafiających do śmieci. I po trzecie, neutralność klimatyczna. Na każde z tych wyzwań próbujemy aktywnie reagować - zapewnia Anna Grabowska, wiceprezeska w firmie Żabka Polska.
Gospodarka żywnościowa odpowiada za 20 proc. emisji, która trafia do atmosfery. Chodzi nie tylko o produkcję żywności, ale też wprowadzanie jej do obrotu.
Partner materiału: Żabka