Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Sześć razy podnosili pensje motorniczym i kierowcom. Nie pomogło. Wciąż dziura na 150 etatów

48
Podziel się:

Brakuje motorniczych i kierowców komunikacji miejskiej. Wrocław chciał poprawić sytuację w MPK, podnosząc pensje. To okazało się za mało. Brakuje już 150 pracowników.

Sześć razy podnosili pensje motorniczym i kierowcom. Nie pomogło. Wciąż dziura na 150 etatów
Tyle zarabiają motorniczy. Od tego zależy ich pensja (Adobe Stock)

Blisko 150 kierowców i motorniczych brakuje w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnemu we Wrocławiu - informuje portalsamorzadowy.pl. Zatrudnieni ledwie umożliwiają pokrycie obsady wszystkich pojazdów obsługujących sieć połączeń.

- Braki kadrowe wśród motorniczych między styczniem i wrześniem 2023 r. kształtowały się na poziomie 9 etatów, natomiast od października wraz ze zwiększeniem zadań przewozowych wzrosły do średnio 57 etatów w okresie od października do grudnia - wylicza w rozmowie z Portalem Samorządowym Daniel Misiek z MPK Wrocław.

Wśród kierowców autobusów w grudniu niedobór dotyczył 111 etatów.

Ile zarabiają kierowcy i motorniczy?

Miasto starało się zażegnać problem poprzez podnoszenie płac. Na przestrzeni ostatnich sześciu lat sukcesywnie wprowadzało podwyżki. Z czego największa została przyznana z początkiem 2023 r. Było to wówczas 500 zł na rękę dla kierowców i motorniczych.


Teraz podstawowe wynagrodzenia we wrocławskim MPK oscylują w widełkach od 5100 do 6200 zł na rękę w zależności od stażu pracy.

We wrocławskim miejskim transporcie zatrudnionych jest obecnie 2753 osób, z czego 1706 to właśnie kierowcy i motorniczy (760 motorniczych i 946 kierowców).

Największą falę odejść MPK doświadczyło w pandemii, ale wraz ze zniesieniem ograniczeń tendencji nie udało się odwrócić i miejski transport wciąż boryka się z brakami w kadrach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(48)
WYRÓŻNIONE
Tak myślę
9 miesięcy temu
Sztuczne etaty w administracji, po znajomościach a dla tych na dole ochłap. Przypomnę że przez rozbuchaną administrację i zdziczenie obyczajowe to Rzym upadł.
Łącznik białk...
9 miesięcy temu
Na rejsowych/turystycznych odpowiadam za 50 osób i mam 2x tyle. W komunikacji miejskiej, uwzględniając rotację, miałbym odpowiadać za kilkaset osób, w męczącym ruchu miejskim, za połowię mniejszą pensję? Dziękuję!
zes
9 miesięcy temu
Za dużo osób na stanowiskach kierowniczych. Po co są dodatkowo wszelkie zarządy spółek, rady nadzorczej i inne zbędne twory.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (48)
Opo
9 miesięcy temu
Jak z tych 5tys sie we Wroclawiu utrzymac?
Realny
9 miesięcy temu
Te MPK niech zatrudni byłych inspektorów ITD a najlepiej byłego głównego inspektora Alwina G. to on ich wszystkich nauczy a szczególnie przepisów i płacy on by wyleczył ich z tej choroby systemowej
Johann Mortyr
9 miesięcy temu
Jeśli płaci się takie groteskowe pensje to nie ma się co dziwić, że specjaliści wyjeżdżają za chlebem na zachód.
CukrowacToKaz...
9 miesięcy temu
Te 5100 do 6200 to są kwoty brutto i to dopiero po przepracowaniu roku, za tą odpowiedzialność, stres w pracy, godziny pracy i te małpie cyrki które się wyczyniają wewnątrz mpk wszyscy kierowcy i motorniczowie powinni zarabiać po 8 - 10 i to na rękę!.
Enir
9 miesięcy temu
A co robi pozostałe 1000 osób nie zajmujących się prowadzeniem pojazdów
...
Następna strona