Podziękowanie za współpracę. Czym jest?
Podziękowanie za współpracę to forma grzecznościowego pisemnego podziękowania. W ciągu okresu spędzonego w danej firmie, nawiązywane i budowane są silne relacje z kolegami, szefami czy klientami. Jednak w przypadku opuszczenia firmy w skutek niezależny od nas czy zmiany stanowiska lub miejsca pracy, warto poinformować wszystkich, w tym klientów, że nie będzie się dalej z nimi współpracować. Wtedy tworzymy podziękowanie za współpracę.
Jak przypominają eksperci, napisanie maila pożegnalnego z podziękowaniami za współpracę jest częścią dobrej etyki pracy. Taki mail jest łatwy do napisania, ale trzeba pamiętać o tym, że zbudowanie dobrych relacji z klientami, współpracownikami i przełożonymi jest ważnym elementem udanej kariery.
Podziękowanie za współpracę. Jak napisać?
Co jest najważniejsze w podziękowaniu za współpracę? Trzeba pamiętać aby w podziękowaniu za współpracę zawrzeć datę, z którą kończy się współpraca, zmiany w danych kontaktowych oraz podanie nazwy i numeru kontaktowego do osoby, która będzie od tej pory zajmowała się klientem.
Należy stosować formy grzecznościowe. List powinien zawierać formułkę podziękowania i być skierowany do osoby, której dotyczy. Warto dodać kilka szczegółów, które sprawią, że klient czy współpracownik odczuje, że podziękowania nie są skopiowaną z internetu formułką a stworzoną samodzielnie treścią.
Podziękowania za współpracę zazwyczaj są krótkimi formami, w których podaje się kto i za co dziękuje, a następnie przedstawia się informacje uzupełniające związane z okolicznościami podziękowania. Należy unikać wzniosłych i sztucznych sformułowań oraz zawrzeć krótko wyrazy wdzięczności.