Serwis Wakacje.pl przedstawił pierwszą analizę zainteresowania ofertą first minute, czyli dotyczącą pierwszych ofert wyjazdów na przyszły rok. W tym roku po raz pierwszy takie oferty pojawiły się już w połowie lipca, a nie jak to miało miejsce zazwyczaj — w sierpniu.
Trend do wcześniejszego kupowania wyjazdów letnich ponownie zaczyna się utrwalać – przed pandemią był bardzo wyraźny, w latach 2020-2021 z oczywistych powodów klienci kupowali w ostatniej chwili, ale na tegoroczne lato znów rezerwowali z wyprzedzeniem - tłumaczy serwis, powołując się na raport Polskiej Izby Turystycznej.
Dane izby pokazują, że w 2023 roku co 3. klient biur podróży zarezerwował wycieczkę na ponad trzy miesiące przed wyjazdem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polacy kupują wakacje z wyprzedzeniem
Jeśli natomiast chodzi o przedsprzedaż na 2024 rok, to z analizy serwisu Wakacje.pl wynika, że na ten moment tytuł lidera wśród krajów turystycznych trafia do Turcji. Na drugim miejscu, podobnie jak w tym roku, pojawia się Grecja, trzecią pozycję w przedsprzedażowym rankingu zajmuje Egipt, a czwartą Tunezja. W tych krajach bowiem jest największy wybór hoteli, które oferują różnego rodzaju atrakcje. Na kolejnych miejscach znalazły się Hiszpania, Bułgaria, Albania, Cypr, Maroko oraz Tanzania.
W pierwszych kilkunastu tygodniach przedsprzedaży najwięcej osób zarezerwowało wyjazdy na czerwiec — wynika z danych serwisu Wakacje.pl. Z każdym rokiem widać, że Polacy chętnie wyjeżdżają na urlop nie tylko wiosną, ale też jesienią. Może to wynikać z faktu niższych cen oraz mniejszej liczby turystów, dzięki czemu wypoczynek jest spokojniejszy - ocenia serwis.
Również tym razem Polacy najczęściej rezerwują wyjazdy tygodniowe, na które, jak dotąd, zdecydowało się prawie 62 proc. klientów (+3,3 proc. rok do roku). Na drugim miejscu pojawiają się pobyty na 8-13 dni – wybierze się na nie 27,5 proc. podróżnych (+0,5 proc. rok do roku), na trzecim na - 14 dni 8,5 proc. Zdecydowana większość - 92,5 proc. osób — zakupiła wycieczki w ramach opcji all inclusive.
"Klienci rezerwują z wyprzedzeniem, bo, po pierwsze, korzystają z dużego wyboru, dzięki czemu łatwiej znajdują ofertę dopasowaną do oczekiwań, także w zakresie budżetu. Po drugie, mają dostęp do dodatkowych korzyści, takich jak gwarancja najniższej ceny, niezmienności ceny – ta ostania zabezpiecza ich na wypadek wzrostu cen walut czy paliwa lotniczego, w zależności od promocji mogą też skorzystać z opcji elastycznej, czyli zmian w rezerwacji w zakresie kierunku, terminu, czy hotelu" - czytamy w informacji prasowej serwisu Wakacje.pl.