Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

"Nawet dobrze dla klimatu". Załamanie w sprzedaży. Minister zaskoczyła

43
Podziel się:

- Spadają głównie nie rzeczy pierwszej potrzeby, tylko raczej takie, bez których czasami możemy się obyć - stwierdziła Paulina Hennig-Kloska, minister klimatu i środowiska. W Polsat News powiedziała, że "z punktu widzenia klimatu to nawet dobrze".

"Nawet dobrze dla klimatu". Załamanie w sprzedaży. Minister zaskoczyła
Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska (PAP, PAP/Jakub Kaczmarczyk)

Przypomnijmy: według najnowszych danych GUS sprzedaż detaliczna we wrześniu 2024 roku w cenach stałych była niższa aż o 3 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. To bardzo duży spadek. Najgłębszy od września 2023 roku, kiedy to odnotowano obniżkę o 0,3 proc

– Z tego co widziałam, to spadają głównie nie rzeczy pierwszej potrzeby, tylko raczej takie, bez których czasami możemy się obyć. Tekstylia z punktu widzenia klimatu to nawet dobrze, jak będziemy mniej tego typu rzeczy kupować, bo to jednak powoduje właśnie emisję - powiedziała minister Paulina Hennig-Kloska w Polsat News.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Miliarder zdradza, co jest najważniejsze w biznesie - Władysław Grochowski w Biznes Klasie

Załamanie sprzedaży detalicznej

Rzeczywiście, analitycy GUS zwracają uwagę, że największy spadek sprzedaży detalicznej w porównaniu z wrześniem 2023 r. widać wśród podmiotów oferujących tekstylia, odzież i obuwie. Wyniósł aż 12,5 proc.

- Abstrahując już od spraw środowiskowych i klimatycznych, trend tego typu wzrostu gospodarki trzeba w dłuższym okresie. To może być jakieś krótkie wahnięcie i w dłuższej perspektywie na pewno minister finansów i rząd będzie się nad takim trendem pochylał, jeżeli on się potwierdzi w kolejnych okresach - mówiła dalej minister Hennig-Kloska.

Załamanie sprzedaży detalicznej towarów to najprawdopodobniej zjawisko jednorazowe. "Ale nawet jeśli jest inaczej, nie świadczy o gwałtownym spadku popytu konsumpcyjnego. Zainteresowanie polskich konsumentów, z różnych powodów, przesuwa się z towarów na usługi" - napisał Grzegorz Siemionczyk, główny analityk money.pl w autorskiej opinii.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(43)
WYRÓŻNIONE
klusek
3 tyg. temu
Stalin też uważał, że wystarczy jedno ubranie na kilka lat. A najlepiej łagrowe łachy.
waw
3 tyg. temu
Takich ministrów się POprzez głosujących "głuPOli" doczekaliśmy, aż wstyd czytać to co POwiadają.
Wielkopolanin
3 tyg. temu
Simens-Klęska i wszystko jasne.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (43)
aaa
3 tyg. temu
brak słow
aaa
3 tyg. temu
katastrofa kto ja wybrał
699
3 tyg. temu
Heniek klęska znów odstawił prochy albo wziął podwójną dawkę.
Gbbhhhuy666
3 tyg. temu
Do dymisji natychmiast!!!!!!! Boże chroń POLSKĘ!!!!!!
IQ razem
3 tyg. temu
30 ..
...
Następna strona