O sprawie pisze "Rzeczpospolita" powołując się na badanie IQS. Wynika z niego, że żywności ekologicznej nie kupuje zaledwie 14 proc. ankietowanych. Pozostali robią to jednak rzadziej niż mieliby ochotę.
67 proc. badanych kupuje takie produkty sporadycznie a 68 proc. uważa, że są za drogie.
- Aż 62 proc. badanych chciałoby biozakupy robić częściej i kupować więcej. Ze względu na cenę bio stało się elementem segregacji żywieniowej. Dzieli się nas na takich, których na bio stać, i tych, którzy półki z biożywnością muszą omijać szerokim łukiem - mówi w rozmowie z "Rzeczpospolita" Grzegorz Giza z agencji badawczej IQS.
Jak mówią autorzy badania, klienci doceniają działania sieci handlowych, mających przybliżyć konsumentom produkty zaliczane do ekologicznej żywności.
Wśród sieci handlowych popularyzujących ekologiczną żywność, na 1. miejscu znalazł się Lidl. Według badania IQS, 29 proc. konsumentów kojarzy sklepy Lidla ze zdrową żywnością. 11 proc. badanych wskazało na Biedronkę, a 8 proc. na Carrefour.
W kategorii żywności ekologicznej Polacy najczęściej kupują owoce, warzywa i nabiał. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się wędliny czy ekologiczna chemia domowa.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl