Część branży odczuwa skutki pandemii bardziej dotkliwie od pozostałych. W przypadku sektora eventowego widać wręcz zapaść, a w ciągu półtora roku w Polsce zawieszono aż 378 firm. Dodatkowo blisko połowa działających firm eventowych znajduje się w złej kondycji finansowej.
Według raportu ClickMeeting, od stycznia do kwietnia 2021 r. Polacy zawiesili działalność 85 firm eventowych. W 2020 r. zawieszono 292 firmy, co w porównaniu do roku 2019 stanowi wzrost o ponad 82 proc.
Wyhamowało także tempo powstawania nowych firm. Okazuje się, że w ciągu całego 2020 r. rynek ten urósł o 7,8 proc. Od 2015 do 2019 r. liczba ta wahała się między 10 a 17 proc. rocznie.
Co ciekawe, mimo luzowania obostrzeń rośnie liczba wydarzeń online. Ta - według ClickMeeting - w 2020 r. wzrosła o 963 proc. Na popularności zyskały płatne webinary.
W 2021 r. w Polsce za pośrednictwem ClickMeeting odbyło się do tej pory 10,4 tys. wydarzeń dla ponad 100 uczestników. To o prawie połowę więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku; dostarcza rozwiązania webinarowe; udostępnia aplikację na całym świecie w siedmiu wersjach językowych.