Jak poinformował w czwartek narodowy przewoźnik, inauguracyjny lot z Warszawy na Maltę zaplanowany jest na 16 kwietnia 2025 r. Loty będą się odbywały we wtorki, środy, soboty i niedziele. We wtorki i soboty samoloty LOT-u będą startowały z Lotniska Chopina o 14.05 i lądowały na Malcie o 16.05.
Rejs powrotny zaplanowany jest na 16.55, z lądowaniem w Warszawie o godz. 20.50. W środy i niedziele wyloty z Warszawy zaplanowane są na godz. 8.20 z lądowaniem na Malcie o 10.20, loty powrotne z kolei na 11.10, z lądowaniem w stolicy o 15.05.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Spółka poinformowała, że połączenie to będzie wykonywane przez cały rok samolotami typu Boeing 737.
Międzynarodowy Port Lotniczy Malta, który będzie obsługiwał połączenie Polskich Linii Lotniczych LOT, jest położony 5,6 km od Valetty, stolicy kraju.
Jak podkreśla LOT, Malta to główna wyspa archipelagu Wysp Maltańskich i 10. najmniejszy kraj świata pod względem powierzchni, zajmujący 316 km kwadratowych. Do archipelagu wchodzą także wyspy Gozo, Comino oraz szereg wysepek i skał wystających z morza. Kraj ten to połączenie kultur włoskiej, brytyjskiej, francuskiej i arabskiej. Na Wyspach Maltańskich słońce świeci około 300 dni w roku, a średnia roczna temperatura wynosi 23 stopnie.
Maltę odwiedzi 200 tys. turystów z Polski
W ubiegłym roku ten niewielki archipelag odwiedziło 167 tysięcy turystów z Polski, a ten rok będzie rekordowy. Według prognoz Maltańskiej Organizacji Turystycznej do końca 2024 roku Maltę odwiedzi 200 tysięcy turystów z Polski.
Polskie Linie Lotnicze LOT są 11. najstarszą linią lotniczą na świecie. Działają od 1929 r. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługiwane są Boeingami 787 Dreamliner. Przewoźnik obsługuje też bezpośrednie rejsy do wielu europejskich stolic, m.in. Londynu i Paryża.
Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa, który ma 69,3 proc. udziałów w spółce. Drugim akcjonariuszem (30,7 proc.) jest Polska Grupa Lotnicza (PGL), należąca w 100 proc. do Skarbu Państwa.