"Kroki te utorują eSky drogę do wejścia w czołówkę europejskich firm sprzedających pakiety dynamiczne lot plus hotel" - napisano w komunikacie prasowym.
Jak dodano, decyzja o akwizycji wynika ze strategii grupy eSky – w ostatnich latach firma dużo inwestowała w rozwój pakietów dynamicznych "city break" i "wakacje", przechodząc transformację z brokera biletów lotniczych w platformę podróży.
W 2020 roku Thomas Cook – niespełna rok od ogłoszenia upadłości jako touroperator – powrócił z ofertą w segmencie Online Travel Agencies. Do tej pory firma należała do chińskiego funduszu inwestycyjnego Fosun Tourism Group.
Dostęp do portfolio lotniczego eSky
W wyniku przejęcia Thomas Cook ma zyskać dostęp do portfolio lotniczego eSky składającego się z ponad 500 linii lotniczych, takich jak m.in. Lufthansa Group czy Ryanair. Jak dodano, ma się to przełożyć na wzrost konkurencyjności marki i jej produktu pakietowego.
Poprzez przejęcie grupa eSky ma umocnić pozycję na rynku brytyjskim. Obecnie udział Wielkiej Brytanii w przychodach grupy eSky jest największy spośród wszystkich krajów zachodnioeuropejskich, które w 2023 r. odpowiadały łącznie za 40 proc. sprzedaży.
Akwizycja Thomas Cook jest elementem strategii buy&build budującej wartość i wpisuje się w długoterminowy cel eSky: rozwijania segmentu Lot+Hotel oraz ekspansji zagranicznej. Poprzez oferowanie elastycznych pakietów City Break i Wakacji dostarczamy Polakom i klientom eSky w całej Europie bardziej elastyczną i konkurencyjną cenowo ofertę niż tradycyjne biura podróży. Przejęcie najstarszej marki turystycznej umocni pozycję eSky na rynkach zagranicznych, w szczególności w Wielkiej Brytanii, czyli na największym rynku turystycznym w Europie - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Michał Górecki, Senior Investment Partner MCI Capital.
- Dzięki tej akwizycji łączna sprzedaż pakietów turystycznych w eSky ma szansę w przyszłym roku przekroczyć 1 mld zł i utrzymać trzycyfrową dynamikę wzrostu - dodał.
eSky w ponad 50 krajach.
Grupa eSky jest właścicielem platformy podróży w Europie Środkowo-Wschodniej, która działa globalnie w ponad 50 krajach. Obecnie eSky oferuje m.in. loty, zakwaterowanie, city breaki i wakacje w formie pakietów dynamicznych, które uzupełnia o produkty dodatkowe, takie jak ubezpieczenia, wynajem samochodów, transfery lotniskowe, bilety na wydarzenia sportowe i koncerty.
W 2023 roku firma eSky osiągnęła zysk EBITDA w wysokości ponad 81 mln zł, a przychody ze sprzedaży wyniosły 3,5 mld zł. Firma obsłużyła w ubiegłym roku 3,3 mln klientów.
W 2022 roku 55 proc. udziałów w akcjonariacie eSky objął fundusz private equity MCI Capital.