Amica właśnie przejęła prawa do marki Fagor, dobrze znanej w Hiszpanii, Portugalii i Francji – pisze "Rzeczpospolita".
Wcześniej Amica kupiła niemieckiego Hansa za pomocą, którego podbija choćby Rosję.
Takie działanie pozwala polskim firmom zdobywanie nowego rynku za sprawą marki dobrze znanej klientom.
Na tej zasadzie w polskie ręce trafił np. Big Star – pisze "Rz". Apart z kolei wszedł na rynek międzynarodowy choćby za pomocą szwajcarskich marek zegarmistrzowskich Bergstern czy Albert Riele.
Z kolei Unimil, producent prezerwatyw, na zachodzie działa za spraw przejętej od Niemców marki Condomi.
Nie tylko prawo do marki daje przewagę na zagranicznym rynku. Część z firm idzie jeszcze dalej. Kupują całe przedsiębiorstwa z zakładami produkcyjnymi, magazynami i pracownikami. Taką strategię wykorzystuje choćby CCC czy Maspex.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl