Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Krzysztof Mirończuk
|
Materiał powstał przy współpracy z PKO Bankiem Polskim

Polacy świetnie zrobili bank w smartfonie. Co wymyślą w przyszłości?

16
Podziel się:

To nie banki z Azji czy Ameryki wyznaczają mobilne trendy. To Polacy stworzyli aplikację bankową dwukrotnie uznaną za najlepszą na świecie. Jak powinno wyglądać narzędzie, z którego korzystamy każdego dnia i jakie rozwiązania odkryjemy tam w najbliższym czasie?

Polacy świetnie zrobili bank w smartfonie. Co wymyślą w przyszłości?
Już dziś za pomocą bankowej aplikacji można zapłacić w sklepie, kupić walutę czy bilet na autobus, zapłacić za parking lub autostradę. Co dalej? Bilet do kina? Subskrypcje usług cyfrowych? A może coś jeszcze innego? (Adobe Stock)

Globalnymi liderami są wielkie koncerny Google i Apple. I to te dwie firmy wyznaczają obecnie mobilne trendy na całym świecie. To na ich systemach opierają się aplikacje tworzone w Ameryce, Azji czy Europie. Wśród nich są aplikacje bankowe, a wśród wielu z nich – aplikacja IKO PKO Banku Polskiego.

To narzędzie wyróżnione jako najlepsza na świecie aplikacja bankowa. IKO została bowiem dwa razy, rok po roku, uznana za najlepszą w rankingu Retail International Banker, który obejmuje 100 najlepszych według użytkowników aplikacji z całego globu. Oprócz tego rokrocznie otrzymuje wiele innych nagród, tych branżowych i tych, w których liczy się głos użytkowników.

"Cyfrowe Ewolucje" we wtorek, 13 kwietnia, godz. 13.
Premierowy odcinek obejrzysz na stronie głównej Wirtualnej Polski
Zobacz także: Cyfrowe rewolucje. Odcinek 2

Co powinna oferować najlepsza aplikacja bankowa?

To najlepiej wie jeden z jej twórców – Michał Macierzyński, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego, który będzie gościem Wirtualnej Polski we wtorek, 13 kwietnia o godz. 13, w programie "Cyfrowe Ewolucje".

"Cyfrowe ewolucje" to cykl rozmów, w którym – razem z ekspertami PKO Banku Polskiego – zastanawiamy się nad przyszłością cyfryzacji i rozwoju usług elektronicznych, nie tylko w kontekście bankowości.

W najbliższym odcinku rozmawiamy o technologiach mobilnych, trendach widocznych obecnie na tym rynku i o tym, co aplikacja bankowa zaoferuje nam w najbliższym czasie.

Już dziś można za jej pomocą kupić walutę czy bilet na autobus, zapłacić za parking lub autostradę. Co dalej? Bilet do kina? Subskrypcje usług cyfrowych? A może coś jeszcze innego?

Mów, zamiast pisać

PKO Bank Polski już dziś wyznacza trendy w bankowości mobilnej, ale również jako jeden z pierwszych rozbudowuje możliwości korzystania z Asystenta głosowego. W połączeniu z zastosowaniem sztucznej inteligencji boty rozumieją coraz więcej poleceń i potrafią coraz lepiej na nie odpowiadać – nie tylko wykonując zlecone im zadania , ale też niebawem proponując klientowi rozwiązania dotyczące np. zarządzania budżetem.

Z aplikacją bankową już dziś możemy porozmawiać, zamiast stukania w klawiaturę. Pozostaje pytanie, czy z bankiem można rozmawiać tylko o pieniądzach?

Zapraszamy na "Cyfrowe Ewolucje" i premierowy odcinek we wtorek, 13 kwietnia, godz. 13 na stronie głównej Wirtualnej Polski.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Materiał powstał przy współpracy z PKO Bankiem Polskim

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
sIr
4 lata temu
Doprawdy... niezwykle lekka i intuicyjna aplikacja. A płatności BLIK to mistrzostwo świata. Brawo!
Tomas
4 lata temu
Aplikacja IPKO to mistrzostwo Świata , Korzystam z wielu aplikacji innych banków Ale aplikacja banku PKO bardzo wyprzedza rozwiązaniami i funkcjonalnością
adam
4 lata temu
Osobiście dużo bardziej mi odpowiadają aplikacje PKO SA i ING, sama czcionka w apce PKO BP mnie odpycha. Fajnie natomiast słyszeć, że Polskie aplikacje są doceniane, o czymś to świadczy.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (16)
Krzyzak
4 lata temu
I pełna inwigilacja. Dalej uważam że papier i złoto w ręki jest niezniszczalne. Reszta to iluzja i kontrola społeczeństwa. Kupuje gumki i ❓Ktoś znajdzie potem haka? Pojebane to co piszecie tutaj.
Bjjkjk
4 lata temu
No powiedziałbym, że mamy generalnie jednych z lepszych użytkowników banków otwartych na nowinki bez względu na wiek i bardzo cierpliwych, bo jeszcze nie wybrali wszystkich oszczędności z powodu inflacji i stóp/oprocentowania nieledwie zerowego. Aplikacje bankowe w PL są generalnie ok. Ale poziom obsługi w bankach przeżywa wyraźny regres niestety.
gość
4 lata temu
"najlepsza" apka najgorszego banku. A na poważnie. W porównaniu z ING, Nest, Millenium - wypada blado.
Prawda
4 lata temu
wszysto pieknie tylko jak pada system to jestesmy bezradni jak dzieci, a Amerykanin spokojnie wypisuje czek, którego nikt nie zhakuje, no chyba ze mu przystawia rewolwer do głowy
k. bbjcg
4 lata temu
fakt, najlepsza bankowa jaką znam...