- Cieszymy się, że coraz więcej osób wie o usłudze cashback, a korzystanie z niej istotnie nasila się podczas wakacji w kraju. Uważamy, że każdy konsument powinien mieć dostęp do różnych metod płatności bezgotówkowych i w razie potrzeby – również do gotówki, po to, aby płacić tak, jak się lubi. Dzięki wysiłkom i staraniom całej branży, zwiększamy świadomość społeczną w tym temacie i rozszerzamy dostępność metod płatności. Dziękujemy partnerom detalicznym, którzy włączyli się do tegorocznej akcji edukacyjnej, uważając cashback za dodatkową wartość dla swoich klientów, czyli sklepom sieci Carrefour, Gzella, Netto, Sokołów, Empik, a także stacjom benzynowym Moya – komentuje Anna Spychalska-Grzeszek, dyrektorka obszaru marketingu i produktów Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Aby skorzystać z usługi cashback należy zakupić w sklepie lub w punkcie handlowym dowolny produkt, a przed dokonaniem płatności kartą poinformować sprzedawcę o chęci wypłaty gotówki. Użytkownicy kart mogą jednorazowo wypłacić dowolną kwotę w gotówce (zależnie od dostępnych nominałów), ale nie przekraczającą 1000 zł.
Płać kartą za zakupy, przy okazji wypłacisz gotówkę
Badania Fundacji Polska Bezgotówkowa pokazują, że blisko połowa Polaków skorzystała już z usługi cashback i wypłaciła gotówkę ze sklepowej kasy. A 7 na 10 Polaków przyznało, że słyszało o takim rozwiązaniu. Z cashback można skorzystać w punktach oznaczonych znakami Mastercard – Płać Kartą i Wypłacaj oraz VISA Cash Back.
***
Fundacja Polska Bezgotówkowa powstała po to, aby wspierać przedsiębiorstwa w ich rozwoju i budowaniu konkurencyjności m.in. poprzez ułatwienie im dostępu do narzędzi do przyjmowania płatności bezgotówkowych. W ramach Programu, każdy przedsiębiorca może otrzymać bezpłatnie terminal płatniczy lub dostęp do aplikacji płatniczej na urządzenia mobilne i przez 12 miesięcy będzie korzystał z nich bez żadnych opłat. Fundacja pokrywa również koszty finansowe obsługi transakcji do kwoty 100 tys. zł obrotu rocznego na jeden terminal. Od początku trwania Programu Polska Bezgotówkowa (2018 r.) dołączyło do niego ponad 480 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano ponad 635 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. W tym czasie konsumenci zrealizowali ponad 1, 9 mld transakcji płatniczych o łącznej wartości przekraczającej 125 mld zł.
Materiał sponsorowany przez Fundację Polska Bezgotówkowa