Coraz lepsza sytuacja materialna Polaków powoduje, że częściej sięgamy po alkohole z górnej półki. Stać nas na picie droższych i jakościowo lepszych alkoholi – pisze "Rzeczpospolita".
Potwierdza to w rozmowie z dziennikiem Witold Włodarczyk, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.
- Pojawia nam się zjawisko premiunizacji w wyrobach spirytusowych. Czyli kupujemy alkohole droższe, wyższej jakości. Co wynika w prostej linii ze wzrostu zamożności naszego społeczeństwa - podkreśla.
Już teraz połowa sprzedaży alkoholu w kraju to wódki kolorowe. Rynek mocnych alkoholi jest wart w Polsce 11 mld zł – czytamy w "Rz".
Jak tłumaczy ekspert, częściej sięgamy po wódki smakowe, koniaki i whisky niż czystą wódkę. - W latach 80., kiedy wódka była najbardziej popularna, statystyczny Polak spożywał rocznie blisko 15 litrów, dzisiaj niewiele ponad pięć - zaznacza na łamach "Rz".
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl