– Wspólnie z TUW PZUW, wchodzącym w skład Grupy PZU, która jest największym ubezpieczycielem w Polsce, przygotowaliśmy unikatowy na rynku produkt ubezpieczeniowy "Polisa na biznes", zapewniający ochronę finansową w przypadku wystąpienia ujemnego salda w momencie zakończenia działalności – mówi Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający w firmie Żabka Polska.
Polisa nienastawiona na zysk
Polisa nie jest klasycznym ubezpieczeniem, jakie oferują tradycyjne towarzystwa.
Celem ubezpieczeń wzajemnych (oferowanych przez Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych – TUW PZUW)) jest wzajemne wspieranie się członków Towarzystwa, którymi stają się osoby ubezpieczone i ich wpływ na kształt polisy i wysokość składki. Koszt ponoszony przez osoby ubezpieczone jest stosunkowo niski, bo TUW nie jest nastawione na zyski.
– Odpowiadamy na potrzeby rynkowe i wspomagamy drobnych przedsiębiorców, którzy tworzą sieci franczyzowe. Ich bezpieczeństwo finansowe nabiera jeszcze większej wagi po trudnym okresie pandemii. Dlatego proponujemy polisę, która chroni przed biznesowym ryzykiem, np. niewypłacalności, jeśli sytuacja zmusi przedsiębiorców do zaprzestania działalności gospodarczej – wyjaśnia Prezes TUW PZUW, Rafał Kiliński.
Ubezpieczenie zadłużenia
Ubezpieczenie franczyzobiorcy polega na tym, że jeśli w momencie konieczności zamknięcia sklepu przedsiębiorca będzie miał jakieś zadłużenie związane z prowadzoną działalnością – ubezpieczyciel pokryje znaczną jego część.
W zamian franczyzobiorcy Żabki będą płacić miesięczne składki, do których dopłaca sieć. Dzięki temu, w przypadku pojedynczego sklepu, składka nie przekroczy kilkudziesięciu złotych miesięcznie.
Niska cena wynika ze skali działania sieci oraz jej gwarancji dla ubezpieczyciela. Z polisy będą mogli skorzystać wszyscy franczyzobiorcy Żabki, bez względu na sytuację finansową i staż współpracy.
– Formuła ubezpieczeń wzajemnych pozwala na dużą elastyczność i dostosowanie oferty do oczekiwań ubezpieczonych. Współpraca z siecią Żabka i jej franczyzobiorcami jest modelowa. Z ich udziałem stworzyliśmy skrojony na miarę produkt, dopasowany do potrzeb franczyzobiorców – mówi Dyrektor Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych TUW PZUW, Sebastian Wiatr.
Jak podkreślają przedstawiciele sieci, przy konstruowaniu polisy aktywny udział brali sami franczyzobiorcy, dzięki temu jej kształt odpowiada potrzebom zgłaszanym przez firmy działające w całej Polsce. Teraz czas na wdrożenie produktu, co potrwa kilka tygodni.
Żabka. Wystarczy 5 tysięcy złotych
Polisa jest produktem unikatowym w skali polskiego rynku. To dodatkowe wsparcie oferty franczyzowej Żabki i jej jeszcze lepsze dopasowanie do potrzeb początkujących przedsiębiorców.
– Bezpieczeństwo finansowe stało się jednym z kluczowych elementów funkcjonowania małej przedsiębiorczości. To także jeden z najistotniejszych czynników branych pod uwagę w podejmowaniu decyzji o uruchomieniu własnego biznesu – mówi Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający w firmie Żabka Polska.
Ale nawet bez polisy oferta franczyzowa Żabki jest atrakcyjna, o czym świadczy to, że już ponad 6 tysięcy osób prowadzi biznes z tą siecią.
Żabka oferuje współpracę również kandydatom bez żadnego doświadczenia, szkoli ich i prowadzi przez cały proces zakładania, a potem prowadzenia sklepu.
Na start wystarczy ok. 5 tysięcy złotych, a dodatkowo firma gwarantuje każdemu nowemu franczyzobiorcy 17 tysięcy złotych przychodu miesięcznie przez 12 miesięcy prowadzenia działalności. Początkujący przedsiębiorca musi z własnej kieszeni zapłacić tylko za kasę fiskalną, i opłacić koncesję, której koszt zwraca sieć po 3 miesiącach.
Całą resztą – formalnościami, w tym wynajmem lokalu, materiałami reklamowymi, wsparciem IT czy głównym zatowarowaniem – zajmuje się Żabka.
Partner artykułu: Żabka