Specjalnie zmieniona ramówka zapewniła rekordową oglądalność. WystąpienieLecha Kaczyńskiegoobejrzało 8 mln osób.
- _ Wiadomości _ wydłużone aż do 29 minut, idealnie dopasowane ramówki TVP1 i TVP2, a wszystko po to, by zmieścić emisję orędzia Lecha Kaczyńskiego przed serialem - _ M jak miłość _ - pisze _ Dziennik _. Dzięki takim sztuczkom - podkreśla gazeta - wystąpienie prezydenta obejrzało aż osiem milionów widzów.
href="http://news.money.pl/artykul/prezydent;nie;mam;obowiazku;ratyfikacji,162,0,329634.html">Tak wysoką oglądalność udało się osiągnąć dzięki temu, że wystąpienie wyemitowano jednocześnie w obu antenach TVP - wyjaśnia _ Dziennik _.
Połowa widowni, która miała w tym czasie włączony telewizor, oglądała właśnie Lecha Kaczyńskiego.
Jak tłumaczy rzeczniczka TVP Aneta Wrona, wyboru anten, na których emitowano wystąpienie, dokonała Kancelaria Prezydenta, a nie TVP. Miała do tego prawo na podstawie rozporządzenia KRRiT. Nad wystąpieniem ekipa TVP pracowała sześć godzin, tyle bowiem zajęło przygotowanie i nagranie w Belwederze. W czasie nagrania obecny był autor koncepcji programu, posełJacek Kurski.