Trójka największych firm e-commerce na "A" solidarnie odnotowuje straty w liczbie odnotowuje straty w liczbie odwiedzających ich strony internetowe. O ile jednak w przypadku Allegro i Amazona można mówić o nieznacznym odpływie, o tyle AliExpress stracił niemal jedną szóstą użytkowników.
Znaczny spadek AliExpress
I tak Allegro.pl we wrześniu 2021 roku odwiedziło 17 622 mln użytkowników. To spadek o nieco ponad 122,3 tysiąca, w porównaniu z 17 744 mln odwiedzającymi w sierpniu.
Amazon.pl zanotował spadek o mniej niż 21,4 tysiące użytkowników, jednak odwiedza go znacznie mniej użytkowników niż Allegro. Jeszcze w sierpniu ten e-sklep odwiedziło 2 779 mln, a we wrześniu - 2 758 mln.
Największy spadek odwiedzających odnotował jednak AliExpress. We wrześniu liczba użytkowników wchodzących na witrynę aliexpress.com zmniejszyła się do 5 052 mln z 6 031 mln w sierpniu. To spadek o około 978,5 tysiąca w zaledwie miesiąc - wynika z danych Mediapanel Gemius Polska przygotowanych dla PAP Biznes.
- Spadek jest znaczący i może wynikać przede wszystkim z dwóch powodów. Pierwszy to wzrost cen produktów związany z wejściem w życie dyrektywy dotyczącej pobierania podatku VAT przy przesyłkach spoza UE. Drugi jest związany z wydłużającymi się dostawami. To mogło skłonić AliExpress do przyspieszenia decyzji o uruchomieniu pod Łodzią hubu logistycznego na Europę Środkową - komentuje Sebastian Błaszkiewicz, dyrektor sprzedaży Unity Group, w rozmowie z "Pulsem Biznesu".
Amazon uruchamia Prime w Polsce
Sytuację Amazona na rynku w Polsce wkrótce może zmienić decyzja o uruchomieniu usługi Prime. Kosztuje 49 zł na rok lub 10,99 zł co miesiąc, podobnie jak Allegro Smart!. Ich oferty jednak znacznie się różnią.
Amazon pierwszy krok w kierunku Polski zrobił w marcu 2021 roku, uruchamiając serwis Amazon.pl. Wcześniej polscy klienci mogli korzystać jedynie z polskojęzycznej wersji platformy, ale skierowanej na niemiecki rynek.