Spółka, która jest notowana na giełdzie New Connect, wygenerowała przychody w wysokości 1,22 mld zł w porównaniu do 1,07 mld złotych w roku 2021. Zysk netto osiągnął poziom 21,5 mln zł w porównaniu do 21,7 mln zł w 2021 roku. Spółka zwiększyła zysk operacyjny z poziomu 29,8 mln z 2021 zł do 32,85 mln w roku ubiegłym.
Polacy coraz chętniej kupują złoto
W 2022 roku Polacy kupowali najchętniej złoto o małej gramaturze, które łatwo sprzedać na całym świecie lub wymienić na inne towary codziennego użytku. W 2022 r. klienci intensywnie kupowali sztabki złota o wadze 1g i 100 g, a także uncjowe monety bulionowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Szczególnym powodzeniem wśród kupujących cieszyła się najpopularniejsza złota moneta na świecie, czyli kanadyjski Liść klonowy, a także australijski Kangur. Mennica Skarbowa zanotowała 20 proc. wzrost sprzedaży tych produktów w porównaniu do 2021 roku.
Polacy coraz chętniej kupują produkty ze złota inwestycyjnego, traktując to jako bezpieczną formę oszczędzania na długie lata. W ubiegłym roku Polska pobiła kolejny rekord sprzedaży złota. Szacujemy, że klienci kupili w sumie około 19 ton produktów z tego kruszcu, co lokuje nasz kraj w top "5" w Europie, jeśli chodzi o wolumen sprzedaży. Popyt na złoto w perspektywie średnioterminowej na pewno będzie rósł - komentuje Jarosław Żołędowski, prezes Mennicy Skarbowej.
Dodaje, że wojna w Ukrainie, wszechobecna inflacja na całym świecie oraz ostatnie zawirowania na światowym rynku bankowym będą ten trend wzmacniać.
- Z tego też powodu ta branża staje się coraz bardziej konkurencyjna i coraz więcej firm stara się znaleźć miejsce w tym segmencie gospodarki, między innymi znane firmy jubilerskie, a także wydobywcze - dodaje Jarosław Żołędowski.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.