Polska sieć supermarketów Dino pod względem liczby sklepów już prześcignęła niemieckiego Lidla. Dino w ciągu roku otworzyło 348 nowych sklepów. Dzięki szybkiej ekspansji polska sieć na koniec marca miała już 1880 marketów, czyli nieco ponad dwa razy więcej niż niemiecki Lidl, który ma w Polsce nieco ponad 800 placówek.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo
Przed polską siecią supermarketów sporo jeszcze pracy, aby zbliżyć się do portugalskiej Biedronki. Koncern w Polsce ma ponad 3100 punktów.
W 2017 roku Dino zadebiutowało na warszawskiej giełdzie. Głównym akcjonariuszem spółki, który posiada 51 proc. udziałów, jest Tomasz Biernacki.
Jak informuje "Forbes" to jeden z najszybciej bogacących się przedsiębiorców ostatnich lat. Ponad dekadę temu Dino było lokalną siecią z 81 placówkami zlokalizowanymi między Poznaniem a Wrocławiem.
"Siłą sieci jest prosty format sklepów, które Biernacki sam buduje i może powielać praktycznie na zasadzie copy – paste. Dzięki temu ma niższe koszty ekspansji i jest w stanie wchodzić do każdej, nawet najmniejszej miejscowości, gdzie nie zainstaluje się Biedronka ani Lidl. W efekcie twórca Dino zanotował rzadki na naszej liście prawie 10-krotny skok swojego majątku, zwiększając go w cztery lata z 930 mln zł do ponad 8 mld zł." - pisze "Forbes".
Sam biznesmen konsekwentnie od lat unika mediów.