Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Polski e-commerce chce wyjść za granicę

0
Podziel się:

Polskie firmy działające w sektorze e-commerce coraz odważniej wchodzą na rynek międzynarodowy, ale wciąż pozostaje wiele do zrobienia.

Polski e-commerce chce wyjść za granicę
(Shutterstock.com)

W 2016 roku polski e-commerce sprzedał za granicę towary i usługi o wartości ponad 27,5 mld zł, co stanowi 16% ich sprzedaży ogółem – wynika z raportu „Cyfrowy Eksport”, przygotowanego przez PwC na zlecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Jedynie 4% polskich firm prowadzi internetową sprzedaż swoich produktów za granicę, przy unijnej średniej na poziomie 7%. Globalna wartość rynku e-commerce w 2019 roku przekroczy 3 bln dolarów. Jak ugryźć ten wielki i rosnący kawałek tortu? Trzeba otworzyć się na globalne rozwiązania płatnicze.

Polacy najchętniej wybiorą pay-by-linka, albo BLIKa, ale Niemcy, czy Brytyjczycy prawdopodobnie zdecydują się na kartę płatniczą – na przykład za pośrednictwem Apple Pay. Z kolei Holendrzy zapewne będą chcieli zapłacić za pomocą systemu iDEAL, wspieranego przez największe banki w tym kraju. Kluczem do sukcesu jest zatem nie tylko przygotowanie oferty w języku angielskim, ale także zaoferowanie klientom wygodnych dla nich metod płatności.

Klienci chętniej dokonują zakupów w danym sklepie, jeśli widzą preferowaną przez siebie, lokalną metodę płatności. Tutaj z pomocą przychodzą fintechy, takie jak PayU czyPayPal.Oferują one zarówno globalne, jak i lokalne metody płatności, co przekłada się na lepsze konwersje.

Wspomniany raport PwC zwraca uwagę, że kluczowymi rynkami dla polskiej branży e-commerce pozostaje Unia Europejska – a przede wszystkim Niemcy. Blisko 40% firm deklaruje e-sprzedaż do Wielkiej Brytanii i prawie 30% do Francji. Poza UE polski e-commerce sprzedaje przede wszystkim do USA (15%), Chin (12%) i Rosji (8%).

PayU dodatkowo wskazuje, że małe nasycenie sklepami online oraz stosunkowo niewielka aktywność międzynarodowych gigantów e-commerce na rynkach położonych w bliskim sąsiedztwie z Polską, takich jak Czechy, Wegry, Słowacja czy Rumunia, sprawia, że mogą stać się one naturalnym kierunkiem ekspansji dla rodzimego e-commerce.

Sklepy, które myślą o pozyskaniu większej liczby zagranicznych klientów, powinny wziąć pod uwagę preferencje płatnicze lokalnych konsumentów.

Ekspansja polskich firm z branży e-commerce będzie jednym z tematów omawianych w trakcie Impact fintech’19, który odbędzie się już w dniach 4 i 5 grudnia w Katowicach. W gronie speakerów znajdzie się między innymi Bartosz Berestecki, prezes zarządu PayU S.A.

Połowa e-sklepów planuje ekspansję zagraniczną

Blisko połowa polskich przedsiębiorstw prowadzących działalność e-commerce na rynku krajowym planuje rozpoczęcie sprzedaży za granicę przy wykorzystaniu kanałów elektronicznych. Jak to zrobić? Na początku warto zainteresować się ofertą fintechów.

- W Polsce jest wiele przedsiębiorczych i technologicznych talentów. Uważamy, że w tym kraju jest jeszcze więcej firm, które mogą rozwijać swój biznes także globalnie. Naszym celem jest umożliwienie jak największej liczbie firm z Polski pokazania swojej kreatywności i ambicji reszcie świata – mówił Felix Huber, szef na region EMEA w Stripe, podczas debiutu fintechu w Polsce. Huber będzie jednym ze speakerów w trakcie Impact fintech’19.

Nogi z gazu nie zwalnia także PayU, które w ciągu ostatnich 3 lat zwiększyło wartość inwestycji i przejęć do ponad 700 mln dolarów. Ostatnią akwizycją dokonaną przez firmę było przejęcie spółki Red Dot Payment z siedzibą w Singapurze. Wcześniej fintech z polskimi korzeniami przejął turecką firmę iyzico i spółkę z Doliny Krzemowej Wibmo – za odpowiednio 165 mln dolarów i 70 mln dolarów. Dzięki inwestycjom PayU chce stworzyć kompleksowy produkt transgraniczny, który zapewni jeszcze więcej lokalnych, alternatywnych metod płatności globalnym akceptantom. PayU sukcesywnie poszerza portfolio swoich usług w Azji Południowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie, a także w Afryce.

Więcej na temat działalności największych operatorów płatności na świecie dowiecie się w trakcie Impact fintech’19. Zapraszamy do Katowic już w dniach 4 i 5 grudnia. Impact fintech’19 to unikalne wydarzenie, w ramach którego będziecie mogli wysłuchać wielu ciekawych prelekcji, a także wziąć udział w sesjach networkingowych. Na Górny Śląsk przyjeżdżają największy specjaliści z branży fintech, dlatego nie może Was tam zabraknąć.

O Impact fintech’19

Jakie są najważniejsze priorytety technologiczne sektora na 2020 rok? W jaki sposób wdrożenie rozwiązań chmurowych zwiększy przewagę konkurencyjną instytucji finansowych oraz jak instytucje finansowe mogą wspierać transformację przyjazną dla klimatu? To pytania, na które odpowiedzą światowi liderzy świata fintech, spotykający się 4 i 5 grudnia na Impact fintech’19. Dziesiątki wystąpień i warsztatów w ramach 8 ścieżek tematycznych zgromadzą łącznie ponad 200 speakerów i ponad 2 tys. uczestników. Do Katowic przyjadą istotni dla branży politycy i menadżerowie z Polski i regionu CEE.

Pojawią się przedstawiciele dziesiątek firm i instytucji związanych z sektorem fintech, jak Narodowy Bank Polski, PKO Bank Polski, Komisja Nadzoru Finansowego, Bank Pekao, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, BNP Paribas, Alior Bank, Ministerstwo Cyfryzacji, mBank, Google, Mastercard, Polski Fundusz Rozwoju, PayU, Wirecard, Tauron, Blik, Bluemedia, Allegro, Vivus, Fundacja Polska Bezgotówkowa oraz Operator Chmury Krajowej.

Wśród potwierdzonych mówców Impact fintech’19 znaleźli się m.in.: Marko Wenthin z Penta, Laura Navaratnam z FCA, Dele Atanda z metaME, Max Schertel z N26, Chris Skinner z 11:FS, Diana Paredes z Suade Labs, Husayn Kassai z Onfido, Elliott Limb z Mambu oraz Utena Treves z Wefox, a także Teresa Czerwińska z Narodowego Banku Polskiego, Jadwiga Emilewicz z Ministerstwa Rozwoju, Bartosz Ciołkowski z Mastercard, Michał Krupiński z Pekao, Adam Marciniak z PKO BP i Bartosz Berestecki z PayU. Przyjedź do Katowic zapoznaj się z najnowszymi trendami zmieniającymi krajobraz globalnego rynku finansowego. Jaki będzie następny krok w fintechowej rewolucji?

Dowiesz się tego na Impact fintech’19.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)