Skonsolidowane przychody Grupy VRG ze sprzedaży w 2022 roku wyniosły 1,27 mld zł i były 19 proc. wyższe niż w roku 2021. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 93,0 mln zł, wobec 66,3 mln zł zysku w roku 2021. To najlepsze wyniki finansowe spółki w historii.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Wyniki finansowe grupy były efektem m.in. wzrostu przychodów ze sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku, wynikającego z kontynuacji pozytywnych trendów w sprzedaży oraz braku występowania ograniczeń w handlu związanych z pandemią. Ponadto grupa poprawiła marżę brutto na sprzedaży poprzez ograniczenie akcji promocyjnych (w szczególności w I i II kwartale 2022 roku) oraz wzrost udziału kanałów offline cechujących się wyższą marżowością" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w marcu 39,1 mln zł, o 9,8 proc. więcej rdr.
Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w marcu 50 mln zł i były wyższe rdr o 12,7 proc.
Ponad pół tysiąca salonów w oparciu o umowy franczyzowe
Grupa zakończyła ubiegły rok liczbą 534 salonów franczyzowych marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler i W.Kruk. Spośród funkcjonujących salonów grupa jest właścicielem tylko jednej lokalizacji. Z pozostałych lokalizacji Grupa korzysta na podstawie umów najmu zawieranych na okres 5 lat.
Niewielka część umów zawarta jest na czas nieokreślony. Większość z lokali znajduje się w nowoczesnych wielkopowierzchniowych centrach handlowych.
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2022 r. wyniosły 1,27 mld zł.