Booksy to polski startup założony w 2013 roku z siedzibą w San Franciscoto. Aplikacja umożliwiająca umawianie wizyt u fryzjerów, barberów czy kosmetyczek. Udostępnia także biznesom narzędzie do zarządzania kalendarzem i pozyskiwania klientów.
Z kolei przejęty Genbook to platforma stworzona z myślą o małych przedsiębiorcach, która specjalizuje się w umawianiu wizyt w kategorii beauty & wellness.
Jest to kolejne przejęcie na rynku amerykańskim dokonane przez polską firmę założoną przez Stefana Batorego. W 2020 roku spółka przejęła innego konkurenta w USA, firmę GoPanache. Booksy działa też m.in. w Wielkiej Brytanii, Brazylii i RPA.
- Cieszymy się, że możemy połączyć siły z jedną z pierwszych firm, które powstały w naszej branży - mówi Stefan Batory, współzałożyciel Booksy.
- Dzięki fuzji z Genbook, jeszcze więcej klientów trafi do najlepszych salonów dostępnych na naszej platformie - dodaje.
W Europie Booksy przejęło również polską firmę Lavito, a w 2020 roku platforma połączyła swoje siły z Versum, największym konkurentem na lokalnym rynku.
W styczniu pisaliśmy, że fundusze zainwestowały w Booksy aż 70 mln dolarów, czyli ok. 260 mln zł. To rekord na tym etapie rozwoju spółki. Pieniądze mają sprawić, że platforma stanie się tak rozpoznawalna na rynku urodowym, jak booking.com w hotelach czy Uber w przejazdach.
Od niedawna na rynku polskim za pomocą Booksy można także umówić się do banku. Alior Bank, który testował usługę jako jedna z pierwszych instytucji podkreślał, że współpraca z platformą była odpowiedzią na rozwijającą się pandemię i potrzebę zapewnienia klientom jak największego komfortu i bezpieczeństwa.