Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Polskie lotnisko z dużym problemem. Nie będzie ważnej umowy

11
Podziel się:

Nie będzie pięcioletniej umowy Ryanaira z Modlinem. Lotnisko i irlandzka linia nie były w stanie na czas uzgodnić warunków – dowiedziała się piątkowa "Rzeczpospolita".

Polskie lotnisko z dużym problemem. Nie będzie ważnej umowy
"Rzeczpospolita": nie będzie pięcioletniej umowy Ryanaira z Modlinem (East News, Tomasz Jastrzebowski/REPORTER)

"Rz" podała, że Ryanair szacuje iż siatka letnia (od końca marca do końca października 2025 r.) będzie mniejsza o około 30 proc. od tegorocznej.

"W 2024 r. w ciągu sześciu miesięcy kwiecień– wrzesień Ryanair przewiózł z Modlina 1,88 mln pasażerów. Lotnisko nie komentuje i nie potwierdza tej informacji" - zaznaczył dziennik.

Modlin bez umowy z Ryanairem

"Nie ma co się tym przejmować, bo jest to typowa polityka Ryanaira wymuszająca ustępstwa. Oferta Modlina jest i tak lepsza, niż Irlandczycy dostali na innych polskich lotniskach. Teraz w Modlinie muszą zrobić wszystko, żeby i tak się rozwijać i nie generować strat" – ocenił w rozmowie z "Rz" Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR, ekspert rynków transportowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Halo Polacy". Amerykańskie Mazury. "Kraina dziesięciu tysięcy jezior"

Jak wyjaśniła gazeta, Ryanair z powodu nowych opłat nałożonych na transport lotniczy w Niemczech znacznie ograniczył operowanie w tym kraju. Potem zagroził wycofaniem się z dziesięciu lotnisk francuskich, jeśli rząd w Paryżu nie wycofa się z drastycznych podwyżek.

"Kilka miesięcy temu, kiedy negocjacje jeszcze trwały, Irlandczycy szydzili z nowych stawek i proponowanych warunków mówiąc, że lotnisko w Modlinie ceni się tak, jak by było Frankfurtem nad Menem. Tyle że dzisiaj nie chodzi tylko o pieniądze. Bo stoją za tym przede wszystkim ograniczone możliwości flotowe tej linii. Po prostu przed sezonem letnim 2025 Ryanair otrzyma od Boeinga co najwyżej 20 nowych samolotów, czyli przynajmniej o pięć mniej, niż wcześniej planowano" - podała gazeta.

Modlin z dużym spadkiem ruchu

Podwarszawski port lotniczy poinformował, że z usług Lotniska Warszawa-Modlin w październiku skorzystało 256 tys. 561 pasażerów, obsłużono na nim 1525 operacji lotniczych. Stanowi to spadek w stosunku do danych, jakie porty opublikował za wrzesień, kiedy lotnisko obsłużyło 268 tys. 505 pasażerów i 1773 operacje lotnicze, a także znaczny spadek w stosunku do października 2023 r., kiedy obsłużono 325 tys. 579 pasażerów i 2128 operacji lotniczych.

Zarząd lotniska w Modlinie w odpowiedzi na pytania PAP przekazał, że spadek liczby pasażerów wynika "głównie z trwających negocjacji z przewoźnikami dotyczących rozwoju siatki połączeń". "Dodatkowo sezon zimowy charakteryzuje się naturalnie mniejszym ruchem w porównaniu z okresem letnim, co również wpływa na ogólne statystyki" – dodano.

Linia lotnicza Ryanair, która jako jedyna obsługuje regularne połączenia z Modlina, ogłosiła w połowie sierpnia, że w sezonie zimowym zredukuje ruch na lotnisku w Modlinie o 50 proc. Całkowicie zlikwidowanych zostanie 11 tras - m.in. do Budapesztu, Walencji, Rygi czy Katanii. Na 18 trasach nastąpi natomiast redukcja liczby.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
llkjk
2 tyg. temu
Modlin stoi pusty, Lódź stoi pusta, Radom też, a oni chcą - za miliardy - rozbudowywać Okęcie?
Anna
2 tyg. temu
Pozostańmy błogo uśmiechnięci.
Rayan
2 tyg. temu
on chce więcej kasy a że jest cwany i cyniczny to wie że PSL mu da - ja zawsze to robił!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
Jabol
2 tyg. temu
Wystarczy wprowadzić ostrzejsze eko normy i rozbudować związki zawodowe na Okęciu a błajanair szybciutko stamtąd ucieknie
Lawenda
2 tyg. temu
I bardzo dobrze. Wreszcie skończy się dotowanie irlandziej firmy przez Polaków.
Polski Lwów
2 tyg. temu
Szkoda że Wizzair tam nie wszedł.
Ada
2 tyg. temu
Do puki Polacy wyjeżdżali za pracą i na wakacje to jeszcze się wszystko jakoś kręciło. Warszawa to nie metropolia jak Londyn żeby rozładować duże tłumy pasażerów po kilku lotniskach. Ryan Air zwyczajnie się nie opłaca tyle lotów co kiedyś, do tego wzrosły koszty amortyzacji i jest dużo mniejszy ruch na tzw kierunkach wschodnich. Poza tym takie Luton czy Gatwick w UK ma szybką koleją z centrum miasta a z Modlina jeden autokar co godzinę??
podobno
2 tyg. temu
analizują wariant Radomia