Już dziś sprzedajemy do Ameryki równowartość niespełna 400 mln euro rocznie. Teraz jest szansa na powiększenie tej kwoty. Gospodarcze starcie Waszyngtonu z Pekinem poważnie uderzyło w eksport chińskich mebli na amerykański rynek.
Polskie firmy zamierzają wykorzystać okazję. Jak pisze "Rzeczpospolita", stworzono strategiczny plan wejścia z ofensywą marketingową na największych branżowych targach w USA, High Point Market w Północnej Karolinie.
Za 2,7 mln zł – rekordową kwotę – OIGPM, organizator imprezy, zapewnił udział oferty polskich mebli w całym cyklu wystaw High Point Market.
Oferta ma być precyzyjnie zaadresowana, ponieważ amerykański odbiorca różni się od europejskiego. Ceni bardziej klasyczne, tradycyjne wzornictwo, lubi eleganckie zdobienia.
Jak pisze gazeta, dla polskich producentów to wyzwanie ponieważ sporo zainwestować zwłaszcza w logistykę. W USA nikt nie ma czasu, by tygodniami czekać na dostawę zamówionych sprzętów. Realizacja musi być szybka.
Polskie meblarstwo to potęga: 28 tys. firm, 165 tys. zatrudnionych, 90 proc. przychodów z eksportu, którego wartość w 2019 r. Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli szacuje na 10,9 mld euro.