Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZ
|
aktualizacja

Polskie Radio traci. Odchodzą reklamodawcy

36
Podziel się:

Odejście reklamodawców i dziennikarzy i bałagan na antenie radiowej "Trójki" to, jak pisze "Rzeczpospolita", efekt próby politycznego podporządkowania rozgłośni. Straty, jak ocenia dziennik, sięgają 6 mln złotych miesięcznie.

Polskie Radio traci. Odchodzą reklamodawcy
Z Polskiego Radia odchodzą reklamodawcy. (PAP, Mateusz Marek)

"Rzeczpospolita" przytacza nieoficjalne szacunki, według których od końca maja, czyli od afery związanej z listą przebojów i piosenką Kazika, publiczna rozgłośnia traci 5–6 milionów złotych miesięcznie. Rocznie strata może sięgnąć 6 mln złotych.

Na odejście reklamodawców wpływ ma przede wszystkim zła atmosfera wokół radiowej "Trójki" i kryzys wizerunkowy.

Jak mówi w rozmowie z "Rz" osoba związana z marketingiem Polskiego Radia, "Trójka" była koniem pociągowym finansów całej rozgłośni.

Zobacz także: Orlen nie rezygnuje ze wspierania polskiego sportu w czasie kryzysu. "Zwiększyliśmy na to budżet o prawie 100%"

W ciągu ostatnich 5 lat słuchalność "Trójki", czyli udział w rynku radiowym, spadła z nieco ponad 8 do nieco ponad 4 proc.

W ciągu ostatniego roku stacja miała czterech szefów, a od 2015 roku, jak twierdzą związani z radiem dziennikarze, wymieniono przynajmniej 35 proc. zespołu.

To wszystko sprawia, że reklamodawcy niechętnie patrzą na "Trójkę" i wolą lokować pieniądze gdzie indziej.

– Liczą się konkretne media, plany dla określonych produktów. Radio Track to jeden z podstawowych parametrów. Możliwe więc, że nie wzięliśmy pod uwagę tych stacji, które w tym badaniu nie wypadają dobrze. Nie możemy przecież wydawać pieniędzy na prawo i lewo – mówi "Rz" Krzysztof Prus, szef marketingu Toyoty, która wycofała się ze współpracy z radiem.

Na pytania o odpływ reklamodawców Polskie Radio nie odpowiedziało, zasłaniając się tajemnicą handlową.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
reklama
media
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(36)
WYRÓŻNIONE
pietia
4 lata temu
nie wiem czy 6 milionow rocznie czy miesiecznie to nie ma znaczenia trojka juz nigdy nie bedzie ta sama a im wiekszy lizus kieruje stacja tym gorzej Szkoda bo moje pokolenie wychowalo sie na trojce a lista przebojow bez Marka juz nigdy nie bedzie taka sama Pozdrawiam Marka i tych wszystkich ktorzy zostali ofiarami dobrej zmiany
zeba
4 lata temu
a to jeszcze nikt nie wydał polecenia Orlenowi, PZU i innym żeby tam się reklamowali? dziwne
Pan Marcin
4 lata temu
Nie ważne, listę przebojów zawsze może zacząć emitować Radio Maryja, reklamodawca też się znajdzie, 6 milionów złotych z chęcią przeznaczy PZU...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (36)
Wszystkiego c...
4 lata temu
Pis się dotknie to zniszczy.
nick
4 lata temu
Konie z Janowa pozdrawiają Trójkę!
Ketjow.
4 lata temu
Cieszę się z takiego obrotu spraw. Następnie należy zbojkotować wszystkie spółki państwowe. Pocztę polską , Orlen itp. oni niszczą polskie prywatne firmy to my pomożemy zniszczyć pisowskie twory.
Www
4 lata temu
Taaaaaa, przez 40 lat te same głosy, te same suchary, ci sami słuchacze. A w aucie jak zawsze RMF FM. Czas było to rozwalić i zbudować nowe. Nowoczesne.😀😀😀
Franciszek "F...
4 lata temu
PiS nie traci swoich pieniędzy, tylko podatnika. Z budżetu partia rządząca wyciągnęła 2 mld co roku na tzw. media narodowe, więc zniszczenie stacji, której słuchał głownie "drugi sort" jest warte te 72 mln corocznie. Za tyle Sasin zorganizował "niewybory", a Szumowski z Cieszyńskim nie potrafili podobnej kwoty wyegzekwować od byłego SB-ka za niedostarczone respiratory. PiS jest gotowe ponieść to poświęcenie jak lord Farquaad, kiedy wysyłał rycerzy do walki ze Shrekiem.
...
Następna strona