Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Południowa Obwodnica Warszawy. Budowa tunelu pod Ursynowem na finiszu

15
Podziel się:

Nie ma opóźnień na budowie ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy - zapewnia GDDKiA. W samym tunelu, jak i wokół niego trwają obecnie prace wykończeniowe, które powinny zakończyć się w czerwcu.

Południowa Obwodnica Warszawy. Budowa tunelu pod Ursynowem na finiszu
Południowa Obwodnica Warszawy zbliża się ku końcowi. Na zdjęciu tunel POW pod Ursynowem. (PAP, Leszek Szymański)

Coraz mniej czasu dzieli nas od ogłoszenia zakończenia prac na Ursynowie przy Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). - Szacujemy, że wszystkie roboty zakończą się jeszcze w czerwcu - mówi rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Kiedy zatem pierwsze pojazdy wjadą do tunelu? Nie wiadomo. Po zakończeniu robót budowlanych trzeba jeszcze przeprowadzić testy i odbiory. Jeżeli wszystkie zakończą się pozytywnie, to dopiero wtedy Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego pozwoli na użytkowanie POW. Nie ma jednak pewności, kiedy to dokładnie nastąpi.

- Uzyskanie tej decyzji jest uzależnione od wielu instytucji, które biorą udział w procesie odbiorowym, dlatego też trudno jest wskazać termin. Należy podkreślić, że jest to skomplikowany obiekt oraz pierwszy takiej długości tunel drogowy realizowany w ciągu drogi ekspresowej - tłumaczy rzeczniczka.

Zobacz także: Krajowy Plan Odbudowy. Sikorski: to nie są pieniądze na drogi i mosty

Obecnie trwają prace wykończeniowe w tunelu i jego sąsiedztwie. Małgorzata Tarnowska wyjaśnia, że w samym tunelu w tym momencie instalowane są systemy bezpieczeństwa.

- Wykonywane są podwaliny i montowane okładziny na ścianach tunelu. Trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie obramowań przejść awaryjnych; montaż drzwi wewnętrznych w przejściach awaryjnych; montaż klap oddymiających i nawiewnych. Na wlotach do tunelu, po obu jego stronach montowane są panele ekranów akustycznych, a od strony zachodniej wykonywana jest nawierzchnia betonowa na poszerzeniach - opowiada.

Na zewnątrz, po wschodniej stronie węzła Warszawa Ursynów, montowane są panele ekranów akustycznych i balustrady energochłonne. Wszystkie betonowe nawierzchnie są zabezpieczane przed korozją. Sadzone są też drzewa i krzewy.

Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld złotych, z czego blisko 1,7 mld złotych to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
staszek
4 lata temu
I jeszcze ksiundz musi poświęcić,żeby żaden zły duch tam nie straszył
Brednie
4 lata temu
Jak nie ma opóźnień? Co za farmazony! Przecież tunel miał być oddany w zeszłym roku. Ponad pół roku później to nie opóźnienie.
jacus
4 lata temu
w czerwcu, tylko nie napisano jeszcze w którym roku
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
enrico
4 lata temu
Wszyscy tu malkontenci. Widać , że nie znacie Europy. Tam w wielu miastach buduje się tzw. Ringi - gdzie większość trasy przebiega TUNELAMI ! Tak jest we Wiedniu, Paryżu, Pradze, Mediolanie, Londynie, itd. Więc nie chrzańcie, że S2 trzeba było budować kilkanaście km od Centrum Warszawy. Pierwotnie (35 lat temu) były plany budowy A2 w okolicach Góry Kalwarii, ale ówczesna władza uległa różnym naciskom, by budować bliżej Warszawy.Stąd pomysł budowy S2 (w zastępstwie A2) przez Ursynów (który wtedy był wsią i nikt nie przewidywał, że powstanie tam nowa dzielnica). To potem jej mieszkańcy wymusili budowę TUNELU.
Jan
4 lata temu
Pod względem konstrukcyjnym tunel jest gotowy. Odbiory będa długotrwałe i cząstkowe. Myślę, że niektóre elementy już można by zacząć odbierać. Ale potrzeba dużo dobrej woli! Tym bardziej, ze elementy wykończeniowe (oświetlenie, estetyka) nie mają znaczenia konstrukcyjnego. Inaczej może nie być możliwy przejazd wcześniej, niż jesienią. I to raczej późną jesienią.
Brednie
4 lata temu
Jak nie ma opóźnień? Co za farmazony! Przecież tunel miał być oddany w zeszłym roku. Ponad pół roku później to nie opóźnienie.
Warszawiak
4 lata temu
Tyle kosztuje uleganie fanaberią mieszkańców bo chcieli mieć cicho jak mieszkania dawał PRL to nie protestowali .a wiedzieli że tam będzie obwodnica.
Do siebie !
4 lata temu
Ale to buractwa boli ze ludzie beda mieli obwodnice ale nie zapominajcie ze to dla was bo to wy nam korkujecie stolice !