Pojawiły się kolejne komplikacje przy budowie Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Po problemach związanych z mostem GDDKiA stwierdziła teraz nieprawidłowości związane z nawierzchnią poza tunelem.
- W trakcie odbiorów wykryliśmy nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. To 400-metrowy odcinek lewego i środkowego pasa ruchu jednej jezdni trasy głównej po wschodniej stronie węzła Ursynów - wyjaśniła rzeczniczka Małgorzata Tarnowska.
Przedstawicielka GDDKiA zaznaczyła, że nieprawidłowości wykryto w trakcie badań kontrolnych, które są prowadzone "na każdym etapie robót, jak i w całym okresie gwarancyjnym oraz późniejszego użytkowania". Jedno z nich wykazało problemy z ułożoną nawierzchnią betonową.
- Są one zlokalizowane na ok. 400-metrowym odcinku lewego i środkowego pasa ruchu, na jednej jezdni pomiędzy zjazdem z trasy S2 na ul. Branickiego i wjazdem do tunelu - doprecyzowała Małgorzata Tarnowska. Okazało się, że nieprawidłowości dotyczą "braku wymaganej mrozoodporności".
Warszawska filia Dyrekcji zaalarmowała o tym fakcie wykonawcę. Ten opracował już program naprawczy dla zakwestionowanego fragmentu. Przystąpił też do prac przygotowawczych.
Do 19 września ma się zakończyć rozbiórka nawierzchni. Następnie przez około tydzień wykonawca ułoży nową nawierzchnię, wraz z odtworzeniem pozostałych elementów. Wszystkie koszty z tym związane ma pokryć wykonawca.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 miliarda złotych, z czego blisko 1,7 miliarda złotych to wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.
Na początku sierpnia podobny problem z asfaltem pojawił się na Moście Południowym, który jest fragmentem POW. Tam również wykonawca musiał położyć od nowa nawierzchnię.