Przetarg dotyczy odcinka od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ.
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.
Umowa z poprzednim wykonawcą została rozwiązana 2 października tego roku, po upływie 30 proc. czasu na ukończenie zadania. Gotowe było zaledwie 6,3 proc. prac.
Budowa ponad 29 km drogi S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki: od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km i od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.
Jak informuje dyrekcja, na pierwszym odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola, roboty są już zaawansowane w 32 proc.
Budowane są nasypy, konstrukcja drogi, zbiornik retencyjny i kanalizacja deszczowa. Wykonawca pracuje też nad przebudową kolizji i budową mostów.
Na trzecim odcinku dobiega końca budowa prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca.