Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. AS
|

Poszerzenie zakopianki nie zlikwidowało korków. Jest jednak nowy plan

5
Podziel się:

Otwarcie dwupasmowej zakopianki do Nowego Targu nie zlikwidowało korków. Kierowcy stoją w nich nadal, teraz jednak nieco bliżej samego Zakopanego. Receptę ma stanowić budowa południowej obwodnicy Nowego Targu.

Poszerzenie zakopianki nie zlikwidowało korków. Jest jednak nowy plan
Korek na Zakopiance w Nowym Targu (Agencja Wyborcza.pl, Marek Podmokły)

Przed oddaniem dwupasmowego odcinka zakopianki Rdzawka – Nowy Targ, w sezonie turystycznym na skrzyżowaniu w Klikuszowej koło Nowego Targu powstawały wielokilometrowe korki. Obecnie utrudnienia w ruchu pojawiają się po zjeździe z dwupasmówki na wysokości Szaflar. Kierowcy jadący w kierunku Białki Tatrzańskiej wybierają drogi lokalne, co powoduje znaczne utrudnienia.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Spytaliśmy młodych. Wiedzą, ile kosztują prąd, benzyna czy iPhone?

Jak poinformował PAP rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA, Kacper Michna, Generalna Dyrekcja już w ubiegłym roku złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla południowej obwodnicy Nowego Targu. Ma ona połączyć się z otwartym we wrześniu dwupasmowym odcinkiem zakopianki i drogą krajową 49 w kierunku Białki Tatrzańskiej oraz przejścia granicznego ze Słowacją w Jurgowie.

„Wniosek jest obecnie w trakcie procedowania przez wójta gminy Nowy Targ. Przygotowujemy również raport z oceny oddziaływania na środowisko. We wniosku wskazaliśmy trzy warianty przebiegu trasy, z których jeden jest preferowany przez nas. Realizacja inwestycji została wpisana do rządowego Programu Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Budowa jest planowana na lata 2029-2031” – wyjaśnił Michna.

Prac na zakopiance będzie więcej

Kolejną istotną inwestycją mającą na celu zmniejszenie korków do Zakopanego jest przebudowa istniejącego odcinka dk 47, czyli tzw. zakopianki od węzła w Nowym Targu do Zakopanego. Ze względu na istniejącą zabudowę, nie przewiduje się budowy drogi wielopasowej na całej długości, ale możliwe jest poszerzenie istniejącego pasa drogowego, a na niektórych odcinkach powstanie dodatkowy pas ruchu. Inwestycję podzielono na dwa etapy: Nowy Targ – Szaflary i Szaflary – Zakopane.

„Dla odcinka Nowy Targ – Szaflary przygotowujemy wstępne propozycje projektowe. Dla odcinka Szaflary – Zakopane opracowujemy szczegółowe projekty i wniosek o wydanie decyzji środowiskowej” – poinformował Michna. Poszerzenie ostatniego odcinka zakopianki jest planowane na lata 2028-2030.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(5)
WYRÓŻNIONE
Górol
2 miesiące temu
Zanim to będzie zrobione to większość tego nie dożyje
Kierownick
2 miesiące temu
Może warto byłoby na czas największego natężenia na odcinku Zakopane-Bukowina-Nowy Targ wprowadzać okresowy ruch jednokierunkowy na obu pasach.Od np. piątku do soboty Nowy Targ-Zakopane-Bukowina-Nowy Targ,a w niedziele na odwrót.Mimo pewnych uciążliwości mogłoby to może nieco pomóc.
Zenek z Peo
2 miesiące temu
Nie lepiej zburzyć Zakopane? I zakopać?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (5)
Jan
2 miesiące temu
Korki zapewne przez obowiązujący (wg zdjęcia) w Nowym Targu ruch lewostronny.
Nemo
2 miesiące temu
No proszę, władze odkrywają, że na zwężeniach robią się korki? Kto by pomyślał, że tak będzie? To nieprawdopodobne! /s
Zenek z Peo
2 miesiące temu
Nie lepiej zburzyć Zakopane? I zakopać?
Kierownick
2 miesiące temu
Może warto byłoby na czas największego natężenia na odcinku Zakopane-Bukowina-Nowy Targ wprowadzać okresowy ruch jednokierunkowy na obu pasach.Od np. piątku do soboty Nowy Targ-Zakopane-Bukowina-Nowy Targ,a w niedziele na odwrót.Mimo pewnych uciążliwości mogłoby to może nieco pomóc.
Górol
2 miesiące temu
Zanim to będzie zrobione to większość tego nie dożyje