Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. OPM
|
aktualizacja

Powstaje polska e-łódź. Wypłynie jeszcze przed wakacjami

13
Podziel się:

Z połączenia dwóch światów - pływających domów i e-motoryzacji - powstała spółka e-Waterbus, jeden z pierwszych polskich producentów e-łodzi. Premiera elektrycznego katamaranu już za kilka miesięcy.

Powstaje polska e-łódź. Wypłynie jeszcze przed wakacjami
Powstaje polska e-łódź. Jeszcze przed wakacjami pierwszy katamaran wypłynie na wody

Spółka e-Waterbus finalizuje gotowe prototypy, przygotowuje linię produkcyjną i jest w przeddzień wypuszczenia na rynek pierwszych produktów - czytamy w komunikacie.

Firma chce się rozwijać, więc szuka inwestora. Twórcy e-Waterbusa zainteresowali już anioła biznesu oraz fundusz Venture Capital – Shape, którzy wsparli projekt łączną kwotą 1,5 mln zł.

Pływanie w ciszy i bez spalin

Wśród konsumentów rośnie potrzeba większej troski o środowisko i ograniczania emisji spalin. Stosowane obecnie silniki spalinowe w jednostkach pływających są silnie zanieczyszczające, a ich szkodliwe emisje są nawet 100-krotnie wyższe niż dopuszczalne normy zanieczyszczeń powietrza wysokoprężnych silników stosowanych w autobusach i transporcie lądowym.

Zobacz także: Ważne zmiany w programie "Czyste powietrze". Dlaczego tak późno?

- Napęd elektryczny całkowicie eliminuje szkodliwą emisję spalin i redukuje negatywny wpływ na klimat, pozwalając na spędzanie czasu na wodzie w całkowitej ciszy – mówi Jerzy Bajron, prezes zarządu e-Waterbus.

Jak dodaje, na coraz większej liczbie akwenów obowiązuje zakaz pływania jednostkami spalinowymi. Elektrycznych łodzi te zakazy nie dotyczą.

e-Waterbus znajduje się na finiszu prac badawczo-rozwojowych, które zostaną zwieńczone wprowadzeniem na rynek pierwszych dwóch produktów firmy: elektrycznego katamaranu oraz zaprojektowanego dla niego układu napędowego, który oferowany będzie na rynku jako oddzielne rozwiązanie dla stoczni zainteresowanych elektryfikacją swoich jednostek pływających.

- Nieczęsto udaje się nam wyłapać tak kompletny i kompetentny zespół już na etapie zakładania spółki, stąd - gdy przedstawiono nam projekt - nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że warto zainwestować – mówi Maciej Frankowicz, CEO Shape VC.

Firma finalizuje właśnie prace nad prototypami swoich produktów. Pierwszy w pełni elektryczny katamaran firmy oraz napęd trafią do oferty firmy jeszcze przed najbliższymi wakacjami.

- Dzięki zaufaniu, jakim obdarzyli nas dotychczasowi inwestorzy, mogliśmy udowodnić, że start-up to nie tylko szybkie i łatwe projekty o charakterze IT, ale także projekty realizowane w świecie offline. Liczymy na to, że nasze napędy staną się pierwszym wyborem dla polskich stoczni, dzięki czemu nasz kraj będzie miał szansę umocnienia się na rynku, jako jeden z czołowych producentów jachtów i łodzi - mówi Piotr Kiljańczyk, Członek Zarządu e-Waterbus.

Obecnie e-Waterbus przygotowuje się do kolejnej rundy finansowania, z której środki spółka planuje przeznaczyć przede wszystkim na działania promocyjno-reklamowe związane z rozpoczęciem sprzedaży elektrycznego katamaranu i jednostek napędowych.

Proces pozyskiwania inwestora koordynowany jest przez polski zespół doradztwa transakcyjnego firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(13)
WYRÓŻNIONE
.Xx
4 lata temu
Dla większości Polaków to raczej marzenia, nas stać co najwyżej na tani ponton z ekologicznym wiosłem.
Piorun
4 lata temu
Co to za kolejna ściema o tzw. 0 emisyjności?!!! Przecież zarówno akumulatory jak też olej przekładniowy trzeba wymieniać więc emisje są!
edzio
4 lata temu
tak to dla tych co wczoraj mieli ekrany na czarno
NAJNOWSZE KOMENTARZE (13)
Janek
4 lata temu
Już w latach 80-tych mój ojciec miał silnik elektryczny do łodzi.
Piotr
4 lata temu
Szkoda, że trzeba znać niemiecki lub angielski.
zed
4 lata temu
Takie elektryczne łódki z panelami fotowoltaicznymi na dachu pływają już po Odrze, można je spotkać m.in we Wrocławiu.
Eutosan
4 lata temu
Ważne,że prezes i zarząd już są.Reszta może poczekać.
Max
4 lata temu
Wystarczy iż nie jesteśmy w układzie RWPG i zaczynamy mieć coraz większy rozwój techniki. Tak trzymać. Jeszcze nasz Polski samochód powinien być.