Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez HRlink

Pracodawco, przedstaw się kandydatom

Podziel się:

Strona internetowa i profile w mediach społecznościowych to podstawowe źródła informacji kandydatów o organizacji. Zaniedbane platformy nie kreują dobrego wizerunku w oczach potencjalnych pracowników – jeżeli firma nie dba o swoje strony, to czy może troszczyć się o jednostkę? Pracodawcy nie wykorzystują potencjału posiadanych narzędzi.

Pracodawco, przedstaw się kandydatom
(Adobe Stock)

Czy kandydaci zwracają uwagę na opinie o pracodawcy? Jaką rolę odgrywają strony firmowe w procesie rekrutacji? Warto pamiętać, że z potencjalnym pracodawcą jest jak z produktem w sklepie – im więcej konkretnych informacji o nim, tym większa świadomość osób aplikujących na ogłoszenie.

Kandydat niczym detektyw

Część osób poszukujących zatrudnienia zwraca uwagę na wizerunek firmy, jej aktywność czy prezentowane wartości. Znalezienie informacji o potencjalnym pracodawcy to jedno z kluczowych działań ograniczających ryzyko złego wyboru przyszłej organizacji. Jakie strony najczęściej odwiedzają kandydaci przed decyzją o przesłaniu aplikacji na ofertę? Oprócz strony firmowej i profili w mediach społecznościowych, dużą rolę ogrywają niezależne witryny z opiniami na temat organizacji. W oczach kandydatów są one bardziej autentyczne. Dlaczego? Na takich portalach spotykają się nie tylko z pozytywnymi komentarzami, ale również tymi mniej przychylnymi firmie. Co może zrobić pracodawca, aby zwiększyć znaczenie oficjalnych kanałów komunikacyjnych?

Wyjściem z tej sytuacji na pewno nie jest korzystanie z banków zdjęć albo rezygnacja z pokazywania firmy i jej pracowników, bo odbije się to mocno na utracie autentyczności marki pracodawcy. O wiele rozsądniej będzie z jednej strony nieco zmienić proporcje treści, a z drugiej popracować nad zaangażowaniem zespołu w zakresie Social Media. Z pewnością świetnym rozwiązaniem będą programy typu Employee Advocacy, ale zaproszenie pracowników do pokazywania swojej pracy w aktualnych warunkach np. w formie stories czyli relacji, też będzie dobrym pomysłem – mówi Karolina Antczak, ekspertka marki pracodawcy w HRlink.

Marnowany potencjał

Warto pamiętać, że pracodawcy często nie wykorzystują potencjału narzędzi już znajdujących się w ich arsenale. Podstawowym źródłem informacji o organizacji są profile pracodawców w biznesowych portalach, takich jak Goldenline. To idealne miejsce na atrakcyjny opis firmy, zaprezentowanie jej wartości i wskazanie ambasadorów. Zdjęcia z eventów czy opinie pracownicze to również elementy, które dostarczają dużo informacji kandydatom. Najważniejszą zaletą Profilu Pracodawcy jest to, że wszystkie ważne kwestie użytkownicy mogą znaleźć w jednym miejscu. Niedocenianym i często zaniedbanym narzędziem są również zakładki kariery w firmowych witrynach. Oprócz aktualizowania ofert pracy, można tam również zamieścić informacje na temat organizacji, dzięki czemu kandydaci nie będą zmuszeni do przeglądania wielu różnych stron w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Materiał sponsorowany przez HRlink

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl