Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Pracownicy obsługi klienta szukają pracy. Chcą więcej zarabiać

16
Podziel się:

Jedna trzecia pracowników obsługi klienta w sklepach, punktach sprzedaży, na recepcji, w sekretariatach i w gastronomii szuka nowego pracodawcy - wynika z badania Pracuj.pl. Głównym powodem poszukiwania nowej pracy jest chęć wyższych zarobków.

Pracownicy obsługi klienta szukają pracy. Chcą więcej zarabiać
Głównym powodem poszukiwania nowej pracy jest chęć wyższych zarobków (odpowiedziało tak 73 proc. badanych) (money.pl, Rafał Parczewski)

Jak podało Pracuj.pl, w październiku i listopadzie liczba ofert w obsłudze klienta opublikowanych na portalu wzrosła w stosunku do analogicznego okresu przed rokiem o 62 proc., w sprzedaży - o 41 proc., a w hotelarstwie i turystyce - prawie czterokrotnie.

Większość dostała podwyżki

Według badania przeprowadzonego wśród osób pracujących bezpośrednio z klientami w sklepach, punktach sprzedaży, na recepcji, w sekretariatach i w gastronomii, 57 proc. badanych ma satysfakcję z wykonywanej pracy. 28 proc. nie czuje się docenianym w obecnym miejscu pracy, natomiast 26 proc. uważa, że ich praca jest ogólnie niedoceniania w społeczeństwie.

40 proc. badanych jest zadowolonych ze swoich zarobków, choć tylko 4 proc. - zdecydowanie, a 36 proc. "raczej".

Zobacz także: Teraz jest najlepszy czas na zmianę pracy. Ekspert wyjaśnia

Prawie jedna trzecia nie potrafi określić swojego stopnia satysfakcji z pensji. 28 proc. respondentów jest niezadowolonych z zarobków, w tym 7 proc. - zdecydowanie, a 21 proc. "raczej".

Podwyżkę otrzymało w ciągu ostatnich dwóch lat 65 proc. badanych, w tym 20 proc. w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. 20 proc. pracowników działów obsługi klienta nigdy nie otrzymało podwyżki.

Na pytanie, jak zmieniła się ich sytuacja zawodowa w porównaniu do okresu sprzed pandemii, zdecydowana większość (62 proc.) stwierdziła, że nie jest ani gorsza, ani lepsza. 31 proc. uznało, że ich sytuacja zawodowa pogorszyła się, a tylko 8 proc. - polepszyła się.

Czekają na nową, ciekawą ofertę

33 proc. ankietowanych przyznało, że planuje obecnie zmianę miejsca zatrudnienia. 85 proc. jest otwartych na nową, ciekawą ofertę pracy, jeśli dostałoby ją w najbliższych miesiącach. Głównym powodem poszukiwania nowej pracy jest chęć wyższych zarobków (odpowiedziało tak 73 proc. badanych).

28 proc. pracowników obsługi klienta szuka nowej pracy ze względu na brak możliwości rozwoju, 25 proc. - poczucie bycia niedocenionym, 17 proc. - z powodu złej atmosfery pracy, a 16 proc. - chęci zmiany branży lub zawodu.

Badanie zrealizowano w październiku br. na grupie 763 osób pracujących bezpośrednio z klientami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
praca
oferty pracy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
Konrad555
3 lata temu
Wszyscy chca podwyzek od budzetowki (np policja, wojsko a sa to jednostki deficytowe) po inne zawody czyli mamy juz inflacje placowo- cenowa i scenariusz Wenezuela II...lepiej nie bedzie czeka nas bieda...Podziekujmy PiS
Proste
3 lata temu
"Głównym powodem poszukiwania nowej pracy jest chęć wyższych zarobków" - 73% poszukujących nowej pracy. Tam gdzie płacą grosze i wymagają maksymalnego zaangażowania, zawsze będzie brakować pracowników.
Sammy Davis S...
3 lata temu
Obsługa Klienta to nie jest lekka praca, wbrew obiegowym opiniom. Wiele firm wymaga przyswojenia dużej ilości wiedzy produktowej i proceduralnej. Klienci natomiast bywają opryskliwi i roszczeniowi, co nie pozostaje bez wpływu na pracownika. Utrzymywanie pensji na poziomie minimalnej krajowej jest pozorną oszczędnością, bo koszty generują cykliczne procesy rekrutacyjne i konieczność szkoleń nowych pracowników, którzy popracują 3 miesiące i uciekną do konkurencji z nabytą wiedzą.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (16)
non
3 lata temu
w badaniu powinno się uwzględnić wpływ socialu na stan zadowolenia/niezadowolenia tych pracowników rząd wprowadzają różnego rodzaju socjale spowodował nie tylko kolosalną inflacje ale zwiększył nierówności jednak ci ludzie pracują w jednej firmie patrzą n siebie żyją ale przypadki np kogoś kto ma mniej niż 26 lat i ma dziecko z kimś kto ma 30+ i dziecka niema wygląda tak że sama wypłata za robienie tego samego jest już kilka stówek większa świadomość posiadanie 500+ kilku innych przywilejów para finansowych + to że w wielu firmach i miejscach dziećmi można wytrzeć sobie gębę zyskując przywileje poza pracownicze wpływa na frustracje innych pracowników
Dghjjj
3 lata temu
To samo w hotelach. Pracownicy wszystkich szczebli.
Waldek
3 lata temu
Pracownicy obsługi klienta powinni dostać dodatek szkodliwy. Bezczelność i chamstwo klienta nie zna granic
Sammy Davis S...
3 lata temu
Obsługa Klienta to nie jest lekka praca, wbrew obiegowym opiniom. Wiele firm wymaga przyswojenia dużej ilości wiedzy produktowej i proceduralnej. Klienci natomiast bywają opryskliwi i roszczeniowi, co nie pozostaje bez wpływu na pracownika. Utrzymywanie pensji na poziomie minimalnej krajowej jest pozorną oszczędnością, bo koszty generują cykliczne procesy rekrutacyjne i konieczność szkoleń nowych pracowników, którzy popracują 3 miesiące i uciekną do konkurencji z nabytą wiedzą.
Konrad555
3 lata temu
Wszyscy chca podwyzek od budzetowki (np policja, wojsko a sa to jednostki deficytowe) po inne zawody czyli mamy juz inflacje placowo- cenowa i scenariusz Wenezuela II...lepiej nie bedzie czeka nas bieda...Podziekujmy PiS