Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Prawie cztery razy mniej reklam w TV Republika

679
Podziel się:

W czerwcu w TV Republika reklamowało się tylko 71 firm. Wyemitowano blisko cztery razy mniej reklam niż rok temu. Spadły też ceny spotów. Kosztują teraz połowę tego co w marcu - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.

Prawie cztery razy mniej reklam w TV Republika
Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny Telewizji Republika (PAP, Piotr Polak)

Z danych Nielsen Audience Measurement Polska, do których dotarł serwis wynika, że w czerwcu tego roku w TV Republika reklamowało się zaledwie 71 firm, podczas gdy rok temu o tej porze na antenie stacji prezentowało się 204 reklamodawców.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Škoda Superb Combi PHEV na trasach Beskidu Śląskiego

Po skandalicznych wypowiedziach Jana Pietrzaka, Marka Króla i Marka Jakubiaka stacja od miesięcy mierzy się z kryzysem wizerunkowym. W sylwestra pierwszy przytoczył "okrutny żart" związany z imigrantami, którzy mogą trafiać do wybudowanych przez Niemców obozów koncentracyjnych np. w Auschwitz. Kilka dni później temat podchwycił Marek Król i stwierdził, że imigrantów można "zaczipować jak psy". Z kolei poseł Kukiz'15 Marek Jakubiak porównał imigrantów do "niepotrzebnych odpadów".

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymała ponad 130 skarg na słowa Jana Pietrzaka. Reakcja reklamodawców była natychmiastowa. 3 stycznia współpracę z TV Republika zakończyła IKEA. Za nią poszły m.in. mBank, Carrefour Polska, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Skoda, OtoDom (Grupa OLX), Bank Millennium, Alior Bank, Santander, Master Card, Aflofarm, Tarczyński, Provident, Żabka Polska i E.Wedel, który przedstawiał planszę o mowie nienawiści zamiast swoich reklam.

Mnie reklam, ale wpływy większe. Oto powód

W czerwcu na antenie stacji pojawiło się mniej reklam - było ich 3672, podczas gdy w czerwcu 2023 roku - 13367. Mimo mniejszej ich liczby, stacja cennikowo zarobiła więcej. W czerwcu br. jej wpływy z reklam wyniosły 30,29 mln zł, podczas gdy rok temu - 6,25 mln zł - informuje serwis Wirtualnemedia.pl.

Jak to możliwe? To skutek sporej podwyżki cen. Przed rokiem za 30-sek. spot reklamodawcy płacili zaledwie 550 zł, zaś w czerwcu tego roku - 13,8 tys. zł (cena netto, bez rabatów) - wyjaśnia serwis.

Telewizja Republika w 2023 roku osiągnęła rekordowe wyniki finansowe w swojej historii. Przychody poszły w górę o 21 proc., a zysk netto sięgnął 3,5 mln zł, m.in. dzięki wpłatom od widzów

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(679)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Jolanta K.
2 miesiące temu
Proszę o listę wszystkich 71 reklamodawców. Chcę wiedzieć kogo bojkotować.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Ups
5 miesięcy temu
Jakubiaka słyszałem na własne uszy : porównał POSTĘPOWANIE NIEMCÓW z imigrantami do tego jak kiedyś postępowali ze śmieciami czyli nielegalnie wwozili je do Polski. Przestańcie manipulować.
Bartek
5 miesięcy temu
Republika tak trzymać. Brawo.
Janusz
5 miesięcy temu
Szczurze firmy myślały że zrobią im na złość :)
NAJNOWSZE KOMENTARZE (679)
relaks
miesiąc temu
mieli 3,5 mln zysku z czego 6.5 mln wpłat od widzów to są jakieś 3 bańki w plecy
Jolanta K.
2 miesiące temu
Proszę o listę wszystkich 71 reklamodawców. Chcę wiedzieć kogo bojkotować.
Probus
2 miesiące temu
Kiedyś kupowałem Lidlu. Już mi nie po drodze.
Anka
5 miesięcy temu
Tusk przejoł nielegalnie media publiczne i myślał, że jak wszędzie non stop będzie leciała propaganda rządowa i o pewnych, niewygodnych sprawach nie będzie się wcale mówiło, to ludzie będą w tą propagandę wierzyć i o wielu rzeczach nie wiedzieć, a tu niespodzianka - TVRepublika i wszyscy wszystko wiedzą i w kłamstwa nie wierzą (wyjątek wyznawcy koalicyjni).
patriota
5 miesięcy temu
Za to w końcu zyskała Gazeta Wyborcza i jąkała nie musi już martwić się o wpływy od rządu Tfusska. Teraz tylko wystarczy rozjechać Republikę, ale to się tym sprzedawczykom intetesów Polski nie uda !
...
Następna strona