- Restrukturyzujemy firmę tak, aby była ona zdolna stać na zdrowych nogach biznesowych. Od momentu przejęcia przez Orlen firma była na minusie. Restrukturyzujemy firmę niezależnie od jej ewentualnej sprzedaży przez Orlen –ktokolwiek będzie jej właścicielem, ona musi zostać zrestrukturyzowana - powiedział Nowak w trakcie Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
- Opieramy się o internet, on jest dla nas najważniejszy; print też nadal jest znaczącym elementem biznesowym firmy. Często jestem pytany, kiedy się skończy papier – nie ma takiej daty, bo ciągle jeszcze są wierni czytelnicy, są reklamodawcy, którzy chcą być w papierze, chcą dotrzeć do tej wąskiej, bo wąskiej, ale nadal grupy. A my nadal sprzedajemy, w wydaniu magazynowym, najwięcej w Polsce, więc jest o co walczyć -zadeklarował Nowak.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polska Press i "narzucanie narracji"
Występując w panelu Forum, poświęconym przeciwdziałaniu monopolowi informacyjnemu, Nowak został zapytany przez studenta dziennikarstwa, jak obecnie wygląda zarządzanie tytułami Polska Press, czy są one kontrolowane merytorycznie. Prezes odpowiedział m.in., że po zmianie zarządu spółki przede wszystkim przeprowadzono konkursy na redaktorów naczelnych tych tytułów – łącznie było ok. 200 kandydatur. - Nikt nikogo nie przynosił w teczce - zapewnił.
Zwracamy uwagę bardzo mocno w Polska Press, aby nasze tytuły i nasze serwisy były z powrotem regionalne. Przez ostatnie lata w jakiś sposób narzucano narrację, jak można pisać - ocenił Nowak.
Dodał, że teraz Polska Press przystąpiła do dużego protestu "Politycy nie zabijajcie mediów" a "Gazeta Wrocławska" ma "dosyć mocno przyglądać się pracy Instytutu Łukasiewicza, który jest związany z obecną koalicją".
Rewolucja na szczycie Polska Press. Zarząd odwołany
Nowak odpowiedział też na pytanie związane ze świadomym pozyskiwaniem informacji oraz odpowiedzialnością w sieci. Podkreślił, że również wartościowe teksty znajdują czytelników.
- Niestety ludzie klikają te mniej ważne informacje, mniej wartościowe – w ocenie naszej czy naszych dziennikarzy. Ale też wiemy, że jeżeli teksty są dobrze przepracowane, ważne społecznie, ważne dla społeczności lokalnej czy regionalnej – to takie teksty bronią się, takie teksty są czytane. W tym widzę nadzieję. Nadzieja też w edukacji, w tym, żeby młodzi ludzie weryfikowali źródła, bo jednak wiedza jest im potrzebna - podsumował prezes Polska Press.
Sprzedaż Polska Press
O sprzedaży Polska Press przez Orlen mówi się od roku, gdy po ostatnich wyborach parlamentarnych władzę w kraju przejęła koalicja. W czerwcu dziennik "Financial Times" pisał, że "Orlen planuje sprzedać swoją medialną spółkę zależną, a jego nowy prezes stara się pokazać inwestorom, że strategia grupy nie podlega już wpływom politycznym".
Nowy prezes Orlenu Ireneusz Fąfara w maju podczas prezentacji wyników spółki za I kwartał tego roku zapowiedział, że koncern przedstawi nową strategię. - W tej chwili to jest koncern posiadający wiele pobocznych działalności, sens biznesowy przynajmniej części z nich jest co najmniej wątpliwy. Nie wiem, po co mamy się zajmować na przykład wydawaniem prasy. Przedstawimy to w strategii. Chcemy tak uprościć firmę, aby skoncentrować się na tym co najważniejsze - mówił wówczas.