Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. SAS
|
aktualizacja

Prezes Salesforce wskazuje kluczową umiejętność, której "nie uczą w szkołach biznesu"

7
Podziel się:

Aby zaistnieć w biznesie, potrzeba nie tylko umiejętności podejmowania ryzykownych inwestycji i wizji dotyczącej tworzenia marki. Jeśli chcemy osiągnąć sukces, trzeba wykazać się też kreatywnością oraz specjalnymi umiejętnościami. "Tego nie uczą w szkołach biznesu" - przekonuje Marc Benioff na łamach amerykańskiego "Forbesa".

Prezes Salesforce wskazuje kluczową umiejętność, której "nie uczą w szkołach biznesu"
Komunikacja jest prawdopodobnie najważniejszą częścią mojej pracy - mówi Marc Benioff (Getty Images, David Odisho)

Aby zaistnieć w biznesie i wyróżnić się na tle innych, trzeba mieć nie tylko sztab specjalistów, ogromny kapitał oraz umiejętność podejmowania decyzji. Poza tym warto być dobrym strategiem, analizować potrzeby rynku, wykazywać się kreatywnością, elastycznością oraz być odpornym na porażki. Dobry biznesmen pracuje nie tylko nad procesami i budowaniem marki, ale także nad własnymi kompetencjami miękkimi, które pozwalają szukać sojuszników oraz łatwo odnaleźć się w konkurencji. O kluczowej umiejętności w biznesie mówi Marc Benioff, założyciel Salesforce, firmy specjalizującej się w rozwiązaniach opartych o chmurę.

Marc Benioff, zanim rewolucyjnie wprowadził na rynek pomysł "oprogramowania jako usługi", ukończył zarządzanie biznesem na Uniwersytecie Kalifornijskim. To właśnie tam od swoich wykładowców usłyszał: "gdy grasz z lepszymi tenisistami, będziesz lepszy. Musisz znaleźć jak najlepszych sprzedawców".

Później, gdy szukał swojej drogi zawodowej, usłyszał, że Oracle – potentat w dziedzinie oprogramowania – ma najlepszych sprzedawców. Od razu zaaplikował tam na wakat i został przyjęty. Swoje doświadczenie Marc Benioff opisuje na łamach "Forbesa" tak: "zaczęli ze mną współpracować i pomogli mi zrozumieć, jak być lepszym mówcą".

"Tego nie uczą w szkołach biznesu"

Dodaje również: "komunikacja jest prawdopodobnie najważniejszą częścią mojej pracy". Dlaczego? Benioff zdał sobie sprawę, że jeśli ktoś chce wyróżnić się w biznesie i być zauważonym, musi opowiedzieć historię, która przykuje uwagę mediów.

Dziennikarze są pisarzami. Lubią tworzyć historie z bohaterem, złoczyńcą i fabułą. Nasza historia była taka, że ​​wielkie firmy programistyczne wymuszały miliony od klientów. A internet zaczął ratować tych klientów. Tego się nie uczą szkołach biznesu – konkluduje założyciel Salesforce.

Marc Benioff urodził się 24 września 1964 r. w Kalifornii w rodzinie właściciela sieci sklepów odzieżowych. Pracę w Oracle zaczął w wieku 21 lat, a po doskonaleniu swoich umiejętności oraz zdobyciu doświadczenia z klientami w 1999 założył Salesforce. Jest to obecnie jedno z najpopularniejszych rozwiązań CRM, czyli wsparcia obsługi klienta i sprzedaży, które jest oparte o rozwiązania chmurowe.

Oprac. Tomasz Hirkyj

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
edc
2 lata temu
artykul o niczym i nie rozwiazuje zagadnienia zawartego w tytule
Misio
2 lata temu
Kazdy, któremu powiedzie się w biznesie mówi o strategicznych cechach. Problem w tym, że nie ma jednego wzoru na sukces. Po prostu jednym wychodzi, innym choć bardzo ciężko pracują nie udaje się ... i tyle w temacie. Wielu dorabia się fortuny, a później paleczkę przejmują dzieci i wszystko tracą ... można powiedzieć, że pracując nad firmą zapomnieli o wychowaniu dzieci. Jest tak wiele czynników decydujących o życiu, że recepty na to są malo skuteczne.
Precedens
2 lata temu
może sobie gadać ale jak ktoś ma forse to będzie ją dolewał do swojego głupiego biznesu jak benzyny do ognia żeby się palił. Biznesy są nie potrzebne tylko większy rozród ludzi z wysokim IQ, a takowe nie jest końeczne w biznesie. Supremacja Naukowców może nas tylko wyzwolić z Matriksa głąbów
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
ST
2 lata temu
Na dzień dzisiejszy jeden z lepszych pracodawców w USA , jak nie najlepszy.
Misio
2 lata temu
Kazdy, któremu powiedzie się w biznesie mówi o strategicznych cechach. Problem w tym, że nie ma jednego wzoru na sukces. Po prostu jednym wychodzi, innym choć bardzo ciężko pracują nie udaje się ... i tyle w temacie. Wielu dorabia się fortuny, a później paleczkę przejmują dzieci i wszystko tracą ... można powiedzieć, że pracując nad firmą zapomnieli o wychowaniu dzieci. Jest tak wiele czynników decydujących o życiu, że recepty na to są malo skuteczne.
Precedens
2 lata temu
może sobie gadać ale jak ktoś ma forse to będzie ją dolewał do swojego głupiego biznesu jak benzyny do ognia żeby się palił. Biznesy są nie potrzebne tylko większy rozród ludzi z wysokim IQ, a takowe nie jest końeczne w biznesie. Supremacja Naukowców może nas tylko wyzwolić z Matriksa głąbów
Nie uczą
2 lata temu
Odporność na porażki, to odpowiednio gruby portfel, po której nie tracimy wszystkiego, co mamy, a na starcie niestety z reguły wchodzimy w biznes va banque. Wtedy wystarczy, że startujemy z biznesem w okresie, gdy rząd wprowadza blokadę gospodarki i z długów nie wyjdziemy do końca życia, a rząd powie, że to nie jest jego wina, tylko wirusa, a nawet jeśli, to kadencja się skończy, przyjdą inni i po temacie.
stop!
2 lata temu
Dzisiaj politycy znowu mówili że Polska jest zagrożona w telewizji ok, tylko drogie misie politycy zarówno rządzący jak i opozycji prócz (konfederacji która jako jedyna ma swój rozum) Pytanie: dlaczego w takiej sytuacji nie dążycie aby żyć w zgodzie z każdym państwem coś na wzór Szwajcarii czyli neutralnosc? a zamiast tego dolewacie oliwy do ognia? po co i na co tak robicie? to są pytania.