Przetarg dotyczył dzierżawy MOP-ów: Paszczyna Południe (kat.II), Łukawiec (kat.II), Pawłosiów (kat.III), Cieszacin (kat.II), Chotyniec (kat.II) i Hruszowice (kat.III).
Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powiedział, że przetarg najprawdopodobniej zostanie powtórzony: - Nie wiemy jeszcze, kiedy to nastąpi - podkreślił.
GDDKiA już kilkakrotnie ogłaszała przetargi na dzierżawę MOP-ów przy A4. W ogłoszonym w kwietniu przetargu wprowadzonych zostało kilka zmian w porównaniu z poprzednimi ogłoszeniami. Jedną z tych zmian było m.in. wydłużenie czasu na budowę stacji paliw o sześć miesięcy, i wynosił on do 24 miesięcy od dnia przejęcia nieruchomości.
Umowa dzierżawy zawierana miała być na 20 lat, z możliwością przedłużenia o kolejne 10 lat.
MOP-y, które są przy polskich autostradach, dzielą się na trzy kategorie. Pierwsza to miejsca o funkcji wypoczynkowej, gdzie znajdują się tylko m.in. parkingi i sanitariaty. MOP-y kategorii II dodatkowo mają stacje paliw, stanowiska obsługi pojazdów, obiekty gastronomiczno-handlowe czy punkty informacji turystycznej. Natomiast MOP-y kategorii III mają również obiekty noclegowe.
Aktualnie kierowcy podróżujący podkarpackim odcinkiem autostrady A4 mogą korzystać z ośmiu par MOP-ów: Jastrząbka/Jawornik, Paszczyna Płn./Paszczyna Płd., Bratkowice/Dąbry, Łukawiec/Palikówka, Budy/Młyniska, Pawłosiów/Cieszacin, Zamiechów/Kaszyce, Chotyniec/Hruszowice.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl