Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Łukasik
|

Problem Drogowej Dyrekcji. Nie ma chętnych na dzierżawę MOP-ów przy A4

14
Podziel się:

Nikt nie chce zarabiać przy podkarpackim odcinku trasy A4. W przetargu na dzierżawę sześciu Miejsc Obsługi Podróżnych nie wpłynęła żadna oferta.

Oddany do użytku odcinek autostrady A4 między węzłem Rzeszów Wschód i węzłem Jarosław Zachód
Oddany do użytku odcinek autostrady A4 między węzłem Rzeszów Wschód i węzłem Jarosław Zachód (PAP, Darek Delmanowicz)

Przetarg dotyczył dzierżawy MOP-ów: Paszczyna Południe (kat.II), Łukawiec (kat.II), Pawłosiów (kat.III), Cieszacin (kat.II), Chotyniec (kat.II) i Hruszowice (kat.III).

Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powiedział, że przetarg najprawdopodobniej zostanie powtórzony: - Nie wiemy jeszcze, kiedy to nastąpi - podkreślił.

GDDKiA już kilkakrotnie ogłaszała przetargi na dzierżawę MOP-ów przy A4. W ogłoszonym w kwietniu przetargu wprowadzonych zostało kilka zmian w porównaniu z poprzednimi ogłoszeniami. Jedną z tych zmian było m.in. wydłużenie czasu na budowę stacji paliw o sześć miesięcy, i wynosił on do 24 miesięcy od dnia przejęcia nieruchomości.

Zobacz także: Obejrzyj: Zakaz handlu. "Teraz niedziela, później sobota. Polska specjalizuje się w szokowaniu"

Umowa dzierżawy zawierana miała być na 20 lat, z możliwością przedłużenia o kolejne 10 lat.

MOP-y, które są przy polskich autostradach, dzielą się na trzy kategorie. Pierwsza to miejsca o funkcji wypoczynkowej, gdzie znajdują się tylko m.in. parkingi i sanitariaty. MOP-y kategorii II dodatkowo mają stacje paliw, stanowiska obsługi pojazdów, obiekty gastronomiczno-handlowe czy punkty informacji turystycznej. Natomiast MOP-y kategorii III mają również obiekty noclegowe.

Aktualnie kierowcy podróżujący podkarpackim odcinkiem autostrady A4 mogą korzystać z ośmiu par MOP-ów: Jastrząbka/Jawornik, Paszczyna Płn./Paszczyna Płd., Bratkowice/Dąbry, Łukawiec/Palikówka, Budy/Młyniska, Pawłosiów/Cieszacin, Zamiechów/Kaszyce, Chotyniec/Hruszowice.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
atmo
5 lata temu
żaden biznes z tego!! nie twoja ziemia to i nie twoje zasady. Kasa jaką trzeba wydać na takiego MOP-a to x mln. Sama stacja ok kilku mln + parkingi kolejne kilka mln + mini hotel itd. A na końcu skarbówka zabierze.
jest deska , ...
5 lata temu
Nie wpłynęły oferty, bo nie podajecie ile można stracić.
liczko
5 lata temu
Na tej trasie nie da się zarobić. To kwestia klienteli.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
1234567891234...
5 lata temu
Ponieważ na Ukrainie paliwo o wiele tańsze więc każdy tankuje u nich.Więc cóż za biznes wybudować i ponosić wciąż koszta utrzymania bez klienta?!
Bbh
5 lata temu
Ukrainiec wracając do siebie będąc tyle przed granicą jedzie do granicy, bo wie że tam będzie kilka godzin stał!!!
Miejscowy
5 lata temu
Na tych odcinkach Polacy rzadko parkują (nikt nie robi postojów na odcinku 50-70km np. Przemyśl-Rzeszów nawet Tirów polskich stoi bardzo mało głównie to Ukraińcy którzy auta tankują na Ukrainie bo taniej, w barach też się nie stołują na powrocie bo drogo! To kto wpakuje miliony na budowę stacji benzynowej, baru jeśli nie wiadomo czy na dzierżawę zarobi nie mówiąc o rachunkach, podatkach i pracowniku?
😄
5 lata temu
Przecież tam kończy się cywilizacja
Rak
5 lata temu
To samo zrobiono z branza wiatrakowa, najpierw rzad zachecal budowac wiatraki, a jak bylo za duzo groza branzy weglowej , to zakazal PiS bo tak mu wygodnie