Zakład Ubezpieczeń Społecznych, po interwencji money.pl, skontaktował się z operatorami telefonii komórkowej w sprawie problemów z bonem turystycznym. O awarii poinformował nas jeden z przedsiębiorców, którego goście chcieli skorzystać z bonu, ale mieli problem z wiadomościami z platformy PUE ZUS. - Klienci odbijają się od kasy - mówił przedsiębiorca.
Rzecznik ZUS-u Paweł Żebrowski poinformował money.pl, że po weryfikacji naszych informacji, urząd skontaktował się z operatorami sieci komórkowych, bo problem leży po ich stronie. Platforma PUE ZUS działa, a weekendowe nocne prace konserwacyjne nie miały wpływu na działanie bonu turystycznego.
Prawie 30 tys. osób chciało skorzystać dzisiaj z bonu turystycznego
Według informacji Pawła Żebrowskiego problemy dotyczyły zaledwie 0,3 proc. wszystkich dzisiejszych zgłoszeń w ramach bonu turystycznego. W niedzielę do godziny 15 do PUE wpłynęło 29 tys. aplikacji w ramach bonu turystycznego.
Trwają prace nad uśnięciem problemu. Jeżeli nie dostaliście SMS z PUE ZUS w sprawie bonu turystycznego, to możecie zalogować się do platformy ZUS-u i tam jeszcze raz ręcznie wpisać swój numer lub zmienić go na nowy. To powinno "odwiesić" wysyłkę SMS.