Po godz. 11 w czwartek awarii - przynajmniej częściowej - uległo Internetowe Konta Pacjenta (IKP). Usterka uniemożliwia zainteresowanym zalogowanie się do swojego profilu. Wpisy ze zrzutami ekranu z informacją o awarii pojawiły się już na Twitterze, również część dziennikarzy money.pl potwierdziła na swoich kontach, że usługa nie działa.
Są też jednak osoby, które nadal mogą zalogować się na konto, choć przyznają, że usługa działa wolniej.
Czy platforma będzie gotowa na przyjmowanie zapisów na szczepienia, które mają wystartować już 15 stycznia? Zadzwoniliśmy w tej sprawie do Ministerstwa Zdrowia. Jak usłyszeliśmy, kwestiami związanymi z IKP zajmuje się Centrum E-Zdrowie. Numer do kontaktu z dziennikarzami nie odpowiada. Wysłaliśmy więc pytania mailem.
"Nie obserwujemy masowych trudności z dostępem do Internetowego Konta Pacjenta. Zarejestrowaliśmy pojedyncze sygnały, które na bieżąco sprawdzamy. E-rejestracja na szczepienie przeciwko COVID-19 dostępna będzie od 15 stycznia na stronie pacjent.gov.pl bez konieczności logowania na Internetowym Koncie Pacjenta" - wyjaśnia w odpowiedzi e-mailowej Joanna Zaręba, kierownik wydziału komunikacji korporacyjnej Centrum e-Zdrowia.
Przypomnijmy, że od 15 stycznia rządowy portal umożliwiał zapisywanie się na szczepienia za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta. E-rejestracja kierowała pacjenta do najbliższych punktów szczepień i wskazywała przy okazji wolne terminy.
Na Internetowe Konto Pacjenta można się zalogować przy pomocy profilu zaufanego lub dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (e-dowodu).
Istnieje także możliwość zalogowania się za pośrednictwem konta internetowego iPKO lub Inteligo lub w Pekao SA.