Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Problemy znanej sieci sklepów w Polsce. Sąd otworzył postępowanie sanacyjne

2
Podziel się:

Sieć DUKA, znana z artykułów wyposażenia wnętrz, weszła w postępowanie sanacyjne. Decyzją warszawskiego sądu wyznaczono zarządcę, który pokieruje restrukturyzacją firmy. Proces ten może zaważyć na przyszłości przedsiębiorstwa, które zmaga się z problemami operacyjnymi i finansowymi - podaje dlahandlu.pl.

Problemy znanej sieci sklepów w Polsce. Sąd otworzył postępowanie sanacyjne
Warszawski Sąd Rejonowy otworzył postępowanie sanacyjne firmy DUKA International (Getty Images,, SOPA Images)

Warszawski Sąd Rejonowy otworzył postępowanie sanacyjne firmy DUKA International, wyznaczając jako zarządcę spółkę Rymarz Zdort Kubiczek Restructuring. Postanowienie dotyczy restrukturyzacji polskiego oddziału szwedzkiej sieci specjalizującej się w wyposażeniu wnętrz, która prowadzi ponad 60 sklepów stacjonarnych oraz sklep internetowy - czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Relacja z wydarzenia Future of Payments 2024

Wierzyciele mają prawo wnieść zażalenie na decyzję sądu w terminie 30 dni od jej obwieszczenia, jednak mogą to zrobić jedynie w zakresie jurysdykcji polskich sądów.

W 2020 roku DUKA otrzymała subwencję od Polskiego Funduszu Rozwoju w wysokości 3,5 mln zł. Część tej kwoty – 1,2 mln zł – została umorzona, a pozostała była spłacana w ratach do czerwca 2023 roku.

Duka International stoi przed wyzwaniem restrukturyzacji, która ma pomóc w przezwyciężeniu problemów operacyjnych. Proces sanacji będzie nadzorowany przez wyznaczonego zarządcę, co może oznaczać zmiany w funkcjonowaniu firmy - czytamy na portalu.

Problemy z UOKiK

W 2023 roku Duka International została ukarana przez UOKiK grzywną w wysokości ponad 1,5 mln zł za nieuczciwe praktyki wobec konsumentów. Firma automatycznie dodawała do koszyków klientów produkty, takie jak parasolki czy filiżanki, bez ich zgody. Praktyka ta, stosowana przez niemal cały rok 2023, skutkowała koniecznością ręcznego usuwania niechcianych przedmiotów, co wielu konsumentom umknęło.

UOKiK nakazał firmie zrekompensowanie strat poniesionych przez klientów, co mogło wpłynąć na reputację i finanse spółki.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Jan N.
2 dni temu
A jakim to prawem SZWEDZKA firma dostaje dotacje od POLSKIEGO PODATNIKA, sprzedając bardzo drogie produkty???!!!
2man
2 dni temu
Chyba za drogie te gadżety mieli plus przegieli że sklepem internetowym wciskając produkt za który się płaciło jak się klient nie zorientował. Polacy lubią taniochę z kik czy pepco.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Jan N.
2 dni temu
A jakim to prawem SZWEDZKA firma dostaje dotacje od POLSKIEGO PODATNIKA, sprzedając bardzo drogie produkty???!!!
2man
2 dni temu
Chyba za drogie te gadżety mieli plus przegieli że sklepem internetowym wciskając produkt za który się płaciło jak się klient nie zorientował. Polacy lubią taniochę z kik czy pepco.