Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany przez HRlink

Profil pracodawcy? Bez niego ani rusz

Podziel się:

Zaniedbanie platform, takich jak strona internetowa i profile w Social Media to podstawowe błędy pracodawców, przez które tracą dobry wizerunek w oczach kandydatów i fanów marki. Jak organizacja może dbać o pracowników, skoro nie radzi sobie z prostszymi aspektami? Jak wykorzystać potencjał dostępnych narzędzi?

Profil pracodawcy? Bez niego ani rusz
(materiały partnera)

Czy kandydaci zwracają uwagę na opinie o pracodawcy? Jaką rolę odgrywają strony firmowe w procesie rekrutacji? Warto pamiętać, że z potencjalnym pracodawcą jest jak z produktem w sklepie – im więcej konkretnych informacji o nim, tym większa świadomość osób aplikujących na ogłoszenie.

Kandydaci nie szukają tylko plusów

Część osób poszukujących zatrudnienia zwraca uwagę na wizerunek firmy, jej aktywność czy prezentowane wartości. Znalezienie informacji o potencjalnym pracodawcy to jedno z kluczowych działań ograniczających ryzyko złego wyboru przyszłej organizacji. Jakie strony najczęściej odwiedzają kandydaci przed decyzją o przesłaniu aplikacji na ofertę? Oprócz strony firmowej i profili w mediach społecznościowych, dużą rolę ogrywają niezależne witryny z opiniami na temat organizacji. W oczach kandydatów są one bardziej autentyczne. Dlaczego?

Na takich portalach spotykają się nie tylko z pozytywnymi komentarzami, ale również tymi mniej przychylnymi firmie. Co może zrobić pracodawca, aby zwiększyć znaczenie oficjalnych kanałów komunikacyjnych? Wyjściem z tej sytuacji na pewno nie jest korzystanie z banków zdjęć albo rezygnacja z pokazywania firmy i jej pracowników, bo odbije się to mocno na utracie autentyczności marki pracodawcy.

O wiele rozsądniej będzie z jednej strony nieco zmienić proporcje treści, a z drugiej popracować nad zaangażowaniem zespołu w zakresie Social Media. Z pewnością świetnym rozwiązaniem będą programy typu Employee Advocacy, ale zaproszenie pracowników do pokazywania swojej pracy w aktualnych warunkach np. w formie stories czyli relacji, też będzie dobrym pomysłem – mówi Karolina Antczak, ekspertka marki pracodawcy w HRlink.

Jak wykorzystać swoją szansę?

Pracodawcy powinni szukać rozwiązań, które umożliwią im wykorzystanie potencjału dostępnych narzędzi. Zaliczają się do nich profile firmowe w biznesowych portalach, jak np. Profil Pracodawcy na Goldenline. To podstawowe źródło informacji o organizacji i idealne miejsce na atrakcyjny opis, zaprezentowanie organizacji z możliwie najlepszej strony czy wskazanie wyznawanych wartości. Kandydaci chcą również widzieć zdjęcia, które budują markę. Co jest największą zaletą profilu pracodawcy? Z pewnością to, że wszystkie istotne informacje znajdują się w jednym miejscu. Warto również pochylić się nad zakładką kariery w firmowej witrynie. Oprócz aktualizowania ofert pracy, można wykorzystać ją jako tablicę z kwestiami dotyczącymi organizacji – dzięki temu kandydaci nie będą zmuszeni do przeglądania wielu stron w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Artykuł sponsorowany przez HRlink

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera