Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|

Projekt polskiego samochodu elektrycznego za ok. 4 lata. Powstaną trzy wersje

33
Podziel się:

ElectroMobility Poland zaprojektuje trzy wersje kompaktowego polskiego samochodu elektrycznego - mówi PAP prezes firmy Piotr Zaremba. Prace nad projektem potrwają od 40 do 60 miesięcy.

Projekt polskiego samochodu elektrycznego za ok. 4 lata.
Projekt polskiego samochodu elektrycznego za ok. 4 lata. (Materiały prasowe)

Spółka zamierza zaprojektować trzy wersjje modelu kompaktowego, czyli auta w popularnym segmencie C. Auta będą budowane na tej samej płycie podłogowej, aby zminimalizować koszty.

Przedstawiciele spółki wskazują, że modele z segmentu C pokrywają ok. 50 proc. potrzeb polskich klientów.

- Polacy kupują coraz większe samochody, więc ci, którzy dzisiaj kupują auta małe, z segmentu B, chętnie sięgną po modele z segmentu C. Jednocześnie segment C jest także interesujący dla tych, którzy dzisiaj kupują większe samochody, za to używane" - powiedział PAP Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland. I dodał, że dla takiego klienta nieco mniejszy samochód, ale nowy i polski, może być również atrakcyjny.

Zobacz także: Obejrzyj: Cyfrowa rewolucja i e-dowody

Projekt polskiego auta elektrycznego powstaje we współpracy z niemiecką firmą EDAG Engineering.

- Firma EDAG w ostatnich pięciu latach wprowadziła na rynek 20 modeli do seryjnej produkcji i daje nam gwarancję, że od strony technicznej ten produkt będzie bardzo dobrej jakości - powiedział Zaremba.

Jak tłumaczy szef EMP, wybór partnera zza granicy był konieczny, bo w Polsce nie ma jeszcze firmy, która mogłaby się zająć takim projektem.

Na razie nie wiadomo jeszcze ile będzie kosztował "polski elektryk". Tę informację spółka zdradzi tuż przed wejściem auta na rynek.

- Oczywiście wiemy, ile ten samochód będzie kosztował. Mamy też pomysł na nieco inny model sprzedaży samochodu, choć jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o szczegółach - powiedział Zaremba.

Nie wiadomo też gdzie samochody będą produkowane. Spółka bierze pod uwagę 17 lokalizacji.

Budowa fabryki będzie kosztować 2 mld złotych. Pierwsze auta mają z niej wyjechać na przełomie 2022 i 2023 roku.

Oczywiście wiemy, ile ten samochód będzie kosztował. Mamy też pomysł na nieco inny model sprzedaży samochodu, choć jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o szczegółach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(33)
WYRÓŻNIONE
Gugul
6 lat temu
Czyli przez najbliższe 4-5 lat koryto szanowni panowie mają zapewnione i to raczej luksusowe
lakon
6 lat temu
Jak zwykle powstaną prototypy o których przez dziesiątki lat będą pisały media w chwilach posuchy na tematy. Mamy takich prób już dziesiątki. Na opracowanie technologii, testy, homologacje nie starczy sił i umiejętności. Ktoś się zakłada? O dowolny alkohol?
Masaj
6 lat temu
O dopłatach do elektryków i hybryd to prace trwają od 2012 r i do tej dziś nic z tego.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (33)
Kacze wozidło
6 lat temu
Przez 60 miesięcy trwania prac projektowych będzie realizowany także program Rodzina PiS Na Swoim. To znaczy na naszym.
M665
6 lat temu
No bo kończą już elektrownię atomową co to z niej będzie ten prąd do tych elektryków.
Jaś Fasola
6 lat temu
Głównym projektantem tych samochodów elektrycznych będzie Jarosław Kaczyński, wyboru modelu dokona Mateusz Morawiecki, finansowaniem projektu i produkcji zajmie się Adam Glapiński zaś samą produkcją Marek Suski.
Rrr
6 lat temu
HAHAHA!
xxxx
6 lat temu
Bzdura nie wiadomo jaki niewiadomo gdzie ale już wiadomo kiedy zjedxie z taśmy.
...
Następna strona