Zmiana sezonu to dla branży mody bardzo ważny czas. Planowanie i zakup nowych kolekcji zaczyna się bowiem znacznie wcześniej niż ich właściwa ekspozycja i sprzedaż. Obecnie mnożą się także pytania o to, jak i czy w ogóle pandemia wpłynie na zachowania konsumenckie w nadchodzących miesiącach. Jak pokazała praktyka - miała ona już impakt na decyzje marek. To właśnie o te ostatnie zapytała swoich partnerów fashion, w ankiecie, Grupa Domodi.
Promocje asortymentu
Aż 76% ankietowanych wskazało, że w nowym sezonie planuje dodatkową promocję oferty swojego sklepu lub marki, natomiast 17% zamierza zrealizować działania komunikacyjne w tożsamy, do poprzednich lat sposób, bez dedykowanych akcji sprzedażowych.
Tematyka akcji sprzedażowych
Patrząc z perspektywy sklepów, tematyką promocji we wrześniu będą: dla 50% badanych nowe, jesienne kolekcje. 41% ankietowanych wskazuje na dodatkowe rabaty w kategorii odzieży i obuwia biurowego, a 29% sklepów i marek nadal będzie kontynuowało komunikację posezonowej wyprzedaży odzieży letniej. Na pytanie dotyczące preferowanej metody promocji na pierwszym miejscu znalazły się kody rabatowe - wskazała na nie zdecydowana większość badanych (61%). Wśród wymienianych opcji znalazły się także wyprzedaże promowane z pozycji strony głównej oraz promocje czasowe: nowych linii i bestsellerów.
Po nadchodzącym sezonie w branży fashion możemy spodziewać się utrzymania tendencji wyprzedażowych i rabatowych w branży fashion oraz tego, że wiele marek pozostanie bardziej aktywnych w kanale online niż offline. Wynika to z obaw przed nadejściem II fali zakażeń i możliwością powrotu do reżimów sanitarnych panujących w kwietniu. Według prognoz - popyt w sieci nie osłabnie, a jedynie się umocni, a stanie się tak także w zróżnicowanych grupach wiekowych, z których najprężniej obecnie przyrastającą są osoby w wieku 65+.
Szczegóły badania
Grupa Domodi przeprowadziła badanie wśród swoich partnerów z branży fashion. Ankieta została zrealizowana w dniach od 20-24 lipca 2020 roku, a została ona wypełniona przez blisko 80 przedstawicieli polskich sklepów i brandów modowych.