Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko właścicielowi sklepów internetowych Renee i Born2Be. Jak podano, problem dotyczy sposobu oznaczania promocji. Brakuje informacji o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką, a atrakcyjne ceny mają haczyk, te widniejące w reklamach są przeznaczone wyłącznie dla członków programu lojalnościowego.
Od 1 stycznia 2023 r. obowiązują zmienione przepisy ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług co do sposobu uwidaczniania ceny w przypadku informowania o jej obniżeniu. Przedsiębiorcy są zobowiązani do uwidaczniania informacji o najniższej cenie towaru lub usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Wynika to z implementacji przepisów dyrektywy Omnibus.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Grozi im kara finansowa
Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów może się zakończyć m.in. nałożeniem kary finansowej do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy.
Prezes UOKiK monitoruje jak przedsiębiorcy dostosowali się do nowych obowiązków – postawił zarzuty Zalando, Media Markt, Sephora, Glovo oraz Shell Polska w związku z błędnym prezentowaniem promocji, wystosował ponad 70 wystąpień miękkich, w toku jest 14 postępowań wyjaśniających w sprawie sklepów stacjonarnych.
Jak podano w komunikacie, po działaniach UOKiK znaczna część przedsiębiorców skorygowała dotychczasowe praktyki.