Blisko połowa firm działających w Polsce widzi, że za sprawą inwestycji w cyfryzację może zyskać – wynika z najnowszego raportu Fundacji Digital Poland. Przedsiębiorcy jako główne zalety przeniesienia biznesu do sieci wskazują oszczędność kosztów oraz poprawienie wydajności pracy (odpowiednio 44 i 43 proc). Co więcej, zastosowanie nowych technologii zwiększa ich zdaniem konkurencyjność (27 proc. wskazań) oraz dostęp do szerszego rynku (22 proc).
Co do tego, że warto działać w sieci, nikt dziś nie ma już chyba wątpliwości. Branża e-commerce w naszym kraju rozwija się niezwykle dynamicznie. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2022 r. wartość brutto sprzedaży online wyniesie w Polsce już 105 mld zł, a do 2026 r. wzrośnie do 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost aż o 12 proc. Światowy rynek e-commerce w tym roku ma być wart bagatela 5,5 bln dolarów.
Bądź obecny na ośmiu zagranicznych rynkach
E-commerce przeszedł ogromne zmiany od czasu pierwszych sklepów internetowych. Prawdziwą rewolucję obserwujemy jednak w ostatnich dwóch latach. Pandemia mocno przyspieszyła procesy cyfryzacji. Ulepszono istniejące rozwiązania technologiczne, rozwinięto nowe sposoby płatności bezgotówkowej, powstały kolejne profesjonalne platformy zakupowe. Dziś nie wystarczy już tylko sama obecność z produktami w internecie. Spośród wielu narzędzi trzeba umieć wybrać te najbardziej odpowiednie, które faktycznie pomogą nam rozwijać firmę.
Z myślą o klientach biznesowych powstała platforma merXu. To coś więcej niż tradycyjny marketplace. To miejsce stworzone dla zakupów i komunikacji między firmami.
Daje sprzedawcom możliwości oferowania swoich produktów i zdobywania milionów nowych klientów w ośmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej (w Polsce, Niemczech, Czechach, Rumunii, Estonii oraz na Litwie, Węgrzech i Słowacji), a kupującym gwarantuje narzędzia przydatne w wyborze najlepszej oferty. Strony są jawne i zawsze mogą negocjować warunki transakcji. Korzystanie z platformy jest całkowicie bezpłatne.
MerXu pozwala na handel towarami z kategorii dóbr niekonsumpcyjnych, takich jak: chemia i metalurgia, wyposażenie biur i przedsiębiorstw, budownictwo, elektrotechnika, ogrzewanie i hydraulika, HoReCa, przemysł i budowa maszyn, oświetlenie, bezpieczeństwo, narzędzia oraz rolnictwo. Oferta platformy skierowana jest zatem przede wszystkim do producentów, dystrybutorów i hurtowników, ale też deweloperów, generalnych wykonawców, podwykonawców, wszelkich firm współpracujących oraz sklepów detalicznych. Co więcej, na merXu swoich klientów mogą też znaleźć usługodawcy, dla których powstała osobna kategoria Usługi.
Ustalaj warunki i negocjuj ceny
To, co wyróżnia merXu od innych platform zakupowych, to zdecydowanie więcej możliwości w zakresie ustalenia ceny produktu. W tradycyjnych marketplace’ach mamy z góry podaną kwotę i to na jej podstawie klient podejmuje decyzję o ewentualnym zakupie. Na merXu politykę cenową można kształtować np. w zależności od ilości zamawianego towaru. Im więcej sztuk, tym bardziej opłacalna cena dla kontrahenta.
Kupujący może również negocjować warunki transakcji. A zatem nie tylko ustalić cenę towaru, ale też sposób dostawy, płatności czy termin realizacji.
W dobiciu targu pomaga funkcjonalny komunikator, który w czasie rzeczywistym tłumaczy rozmowę w zależności od kraju, z którego pochodzą zainteresowane strony. Warto też dodać, że merXu daje możliwość wystawienia produktu, którego ceny nie można z góry określić np. przy niestandardowych towarach i projektach.
Co istotne, na platformie znajdują się tylko zweryfikowane wcześniej firmy. Jako sprzedawcy nie musimy zatem obawiać się nierzetelnych czy przypadkowych kupujących. Dodatkowo każdy przedsiębiorca może w ciągu miesiąca pobrać 10 darmowych raportów, które pozwolą mu zbadać wiarygodność płatniczą swoich potencjalnych kontrahentów.
Korzystaj z platformy i zarabiaj na tym
Zaletą obecności na merXu są również liczne działania marketingowe, które prowadzi platforma. Oferty sprzedających są m.in. wysoko pozycjonowane w wyszukiwarce Google oraz widoczne w mediach społecznościowych.
Co ciekawe, sami kupujący też mogą zarabiać na każdej transakcji. Opcja Cash box pozwala otrzymać 2 tys. zł miesięcznie i 6 tys. zł kwartalnie.
Jak? Zasada działania jest prosta. Jeśli jesteśmy nowym klientem, otrzymamy od merXu zwrot 20 proc. wartości netto od pierwszej wgranej do systemu faktury (bez kosztów transportu). Należy jednak pamiętać, że kwota pierwszego zakupu nie może być mniejsza niż 1300 zł. Faktura powinna być przekazana nam poprzez komunikator platformy, a pozycje na dokumencie muszą być przedmiotami wystawionymi na merXu.
Po wgraniu drugiej i kolejnych faktur otrzymamy na takich samych zasadach zwrot w wysokości 8 proc. od wartości netto transakcji. W każdym przypadku wypłata od merXu nie może jednak przekraczać miesięcznego progu, czyli 2 tys. zł. Limit odnawia się z początkiem każdego miesiąca, aż do wyczerpania puli przeznaczonej na tę promocję.
Ale to nie wszystko. Polecając firmę, która zrobi na platformie zakupy za min. 1000 zł, odbierzemy bonus w wysokości 150 zł oraz 75 zł za każdą kolejną transakcję dokonaną przez rekomendowanego przez nas przedsiębiorcę na naszym koncie. Co ważne, od niedawna na merXu jest też możliwość odroczenia płatności. Mało tego, do 30 czerwca możemy liczyć na bezpłatną dostawę. MerXu pokryje koszty transportu krajowego i zagranicznego do 1400 zł!
Wszystkie informacje, zarówno dla sprzedających, jak i kupujących, można znaleźć w Centrum Pomocy na stronie platformy merXu.
Materiał powstał we współpracy z merXu.