Najniższą ofertę złożyło konsorcjum Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i Mirbudu (254,15 mln zł), a najwyższą - konsorcjum Metrostav Polska i Metrostav a.s. (303,12 mln zł). O kontrakt walczą też: PORR S.A, Strabag, Budimex, Aldesa Construcciones, Fabe Polska i Berger Bau.
"Obecne postępowanie jest już drugim, bowiem w pierwszym przetargu wszystkie złożone oferty przekraczały kwotę przeznaczoną na realizację zadania. Ponowny przetarg odbył się na nieco innych warunkach, co było wcześniej zapowiadane. Zmodyfikowany został zakres inwestycji, a kryterium wyboru wykonawcy stanowiła wyłącznie cena, przy ściśle określonych zasadach jakości realizacji inwestycji" - czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przyszły wykonawca będzie musiał dostosować drogę krajową nr 18 (na odcinku Olszyna-Golnice o długości 70 km) do standardów sieci drogowej UE o parametrach autostradowych. Inwestycja stanowi drugi etap budowy autostrady A18 (pierwszy stanowiła budowa jezdni północnej).
Jak czytamy w dokumencie od drogowej Dyrekcji, w zakres robót budowalnych wejdzie także: "budowa węzła autostradowego Żary w km 24,73 (przebudowa elementów istniejącego węzła typu półkoniczyna) oraz budową obiektów inżynierskich (trzy wiadukty, trzy przejścia dla zwierząt nad autostradą, most oraz przejście pod autostradą)".
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl