Przebudowa Warszawy Zachodniej to pierwszy etap rozbudowy kolei średnicowej. Prace na stacji obejmą podziemną przestrzeń dworcową, tunel tramwajowy oraz halę peronową.
– Inwestycje publiczne są najlepszą receptą na gospodarcze spowolnienie. Przebudowa zapewni setki miejsc pracy. Po modernizacji Warszawa Zachodnia stanie się hubem komunikacyjnym dla stolicy z prawdziwego zdarzenia łączącym transport kolejowy z autobusowym i komunikacją publiczną – powiedział wiceminister Andrzej Bittel.
W ramach inwestycji poszerzony zostanie tunel dla pieszych do peronu linii obwodowej (obecnie nr 8), stając się podziemnym dworcem. Powstaną też nowe perony, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Dobudowany zostanie również tunel, który po przedłużeniu linii tramwajowej, będzie służył jako centrum przesiadkowe.
Zmieniony będzie także układ torów. Nowy ma umożliwić przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i tym samym stworzenie bezpośrednich połączeń SKM Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Jak wylicza PKP PLK, kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
– Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia rozpoczyna przebudowę linii średnicowej. To inwestycja, która zapewni w Warszawie na linii średnicowej wygodniejsze i sprawniejsze podróże. Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do rosnących potrzeb pasażerów i zwiększy rolę kolei w systemie komunikacji stolicy, aglomeracji i kraju – powiedział Ireneusz Merchel prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl